arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

ریاض، چهارمین شهر آلوده جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این رتبه بندی بر اساس آزمایش ذرات معلق در هوا که باید کمتر از 2.5 میکروگرم در هر متر مکعب هوا باشد، انجام گرفته است.
 
سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش خود در خصوص 20 شهر آلوده جهان ٬ سه شهر در عربستان یعنی ریاض ، الجبیل و الدمام را جزء 20شهر آلوده جهان معرفی کرد و پایتخت این کشور را چهارمین شهر آلوده جهان دانست.
 
به گزارش انتخاب از پایگاه اینترنتی روزنامه الریاض عربستان به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی نوشت: آمارهای ثبت شده نشان می دهد شهرهای ریاض و الجبیل عربستان رتبه های چهارم و پنجم در میان آلوده ترین شهرهای جهان را دارند و شهر الدمام عربستان نیز در رتبه پانزدهمین شهر آلوده جهان قرار گرفته است.
 
سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد : این رتبه بندی بر اساس آزمایش ذرات معلق در هوا که باید کمتر از 2.5 میکروگرم در هر متر مکعب هوا باشد، انجام گرفته است.
 
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ذرات معلق در هوا ممکن است منجر به سرطان ریه و سکته و بیماری های طولانی مدت قلبی شود و همچنین ممکن است افراد را دچار بحران های قلبی نماید که منجر به درگذشت سریع افراد می شود.
 
سازمان بهداشت جهانی افزود : علاوه بر ریزگردها ٬ دود حاصل از دودکش خودروهای گازوئیلی و فرسوده شدن چرخ خودروها و دود حاصل از کارخانه ها و ایستگاه های تولید برق نیز می تواند باعث افزایش میزان آلودگی هوا شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان