arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

اعتراض دبیر شورای شهر تبریز به عزل و نصب ها/دستگیری رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی قوت گرفت (عكس)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صندلی خالی رییس شورای اسلامی استان در جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز ، شایعات مطرح شده در مورد دستگیری وی را قوت بخشید.
 
به گزارش انتخاب، درسخوان دبیر شورای شهر تبریز گفت: با وجود دستگیری های اخیر، شهردار و اعضا شورا تغییری در شیوه کاری خود نداده اند .

وی افزود: افرادی آبرو شهرمان را برده اند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دخالت اعضای شورای شهر در عزل و نصب ها ریشه اصلی فساد در شورا هست.


اعتراض دبیر شورای شهر تبریز به عزل و نصب ها

بعد از اعتراض درسخوان به رییس شورای شهر تبریز ،دبیری گفت: مگر خودتان  به دنبال سمت مدیریت برای پسرتان  نبودید.

دبیری  رئیس شورای شهر تبریز افزود: ما تنها نظر مشاوره ای خود را به شهرداری خود را می دهیم.
 

*صندلی خالی حاجی پور رییس شورای اسلامی استان در جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز ، شایعات مطرح شده در مورد دستگیری وی را قوت بخشید.

اعتراض دبیر شورای شهر تبریز به عزل و نصب ها


*اعتراض یکی از اعضای شورای شهر تبریز به مسائل اخیر در شورای شهر تبریز


اعتراض دبیر شورای شهر تبریز به عزل و نصب ها


سردار جعفری نائب رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به غیبت شهردار تبریز در جلسه امروز شورای شهر تبریز گفت:4 نفر در هفته گذشته در رابطه با پرونده تخلفات شورا و شهرداری تبریز دستگیر شده اند.


اعتراض دبیر شورای شهر تبریز به عزل و نصب ها

سردار جعفری نائب رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به غیبت شهردار تبریز در جلسه امروز شورای شهر تبریز گفت:4 نفر در هفته گذشته در رابطه با پرونده تخلفات شورا و شهرداری تبریز دستگیر شده اند  و باید نجفی در این جلسه توضیحات لازم را می داد.

وی افزود: نجفی در هفته های قبل گفته بود حراست شهرداری موجب دستگیری خاطیان شده و حال آنکه خود مسئول حراست شهرداری را گرفته اند، شهردار باید جوابگو باشد.

محمدحسن اسوتچی نیز  که تا به حال چندین نامه سرگشاده را در ماه های گذشته منتشر کرده، در واکنش به اظهارات سردار جعفری گفت: شورا باید پاسخگوی این افتضاحات باشد، این مصیبتی است که بر سر تبریز آمده و اگر شورا به آن پرداخت نکند جای سوال دارد، آیا تک تکِ اعضاء می‌‌خواهند پاسخگو باشند؟


اعتراض دبیر شورای شهر تبریز به عزل و نصب ها

وی ادامه داد: شهرداری تبریز برای خود مدیر نیاز دارد و بنده نمی‌دانم بر اساس کدام ضرورت به سایر ارگانها مدیر می‌فرستند، آیا برای جلوگیری از فساد تصمیمی گرفته‌ایم؟ آیا می‌دانید بهداشت و محیط شهر در چه وضعی قرار دارد؟

این عضو شورای شهر تصریح کرد: آقای دبیری چرا اجازه ندادید شعار «از ماست که بر ماست» در صحن علنی شورا نصب شود؟ صفحه کلید ما رأی ممتنع دارد اما رئیس شورا معنی آن را نمی‌داند!

وی افزود: مشکل 5 هزار نفر به اندازه یک نفر برای آقای دبیری ارزشی ندارد؛ بدون اجازه شورا دفتر مشاورین را دایر کردید و این‌ها همه زمینه فساد است، مدیریت شما دیکتاتوری دموکرات معاب است.

اسوتچی در ادامه خواستار پاسخگویی شهردار تبریز به مباحث اخیر شد و خاطرنشان کرد: آقای شهردار شما که مصمم به مبارزه با فساد هستید چرا گواهی معامله را برای کسی که 5 میلیارد تومان بدهی دارد، صادر کردید؟ شخصی 140 میلیون تومان بدهی دارد و شهرداری زمین وی را گرفته و عرصه‌ای به ارزش 4 میلیارد تومان را به او واگذار کرده است؛ این‌ها زمینه فساد است.

وی متذکر شد: مگر حق مسکن، حق مسلم کارکنان و کارگران نیست؟ پس چرا پیگیر این امر نیستید؟ دریافتی برخی از مدیران شهرداری، ماهیانه به 15 میلیون تومان هم می‌رسد؛ آقایانی که این قدر به سفرهای خارجی می‌روید یک سری هم به سوریه بزنید!

در حالی که سعید محدث دیگر عضو شورای شهر تبریز خواهان برقراری جو آرام در جلسه امروز شورا بود،سردار باغبان رییس کمیسیون بودجه شورای شهر تبریز با بیان اینکه وضع کنونی شورا و شهرداری هستند و در حالی که همه پیگیر دستگیری های بعدی هستند هیج کارمند و مدیری از ترس نامه ای را امضا نمی کند.

سردار باغبان نیز غیبت صادق نجفی شهردار تبریز در جلسه امروز سوال انگیز دانست.

وی بروکراسی های زاید در شهرداری تبریز را یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات بیان کرد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر تبریز هم با تاکید بر اینکه باید با خطاکار در هر سمتی که باشد باید برخورد شود  گفت: از قبل نیز این مشکلات بود و باید پیشگیری می شد تا  این مسائل و مشکلات  پیش نمی آمد.

اسماعیل چمنی افزود:باید شرایطی را مهیا کرد که مسائل و حواشی شورا و شهرداری حل شود چرا که تبریز باید خود را برای مسائلی مهمتر مانند میزبانی شهر تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی آماده کند.
نظرات بینندگان