arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

کردهای سوریه در 30 کیلومتری "پایتخت" داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که ارتش سوریه در اطراف میدان نفتی شاعر در حومه شرقی حمص در حال پیشروی است و حمله به فرودگاه نظامی دیر الزور را ناکام گذاشته است، شبه نظامیان کرد نیز توانسته‌اند در حومه جنوبی حسکه به پیشروی‌هایی دست یابند و خود را به 30 کیلومتری رقه برسانند.
 
به گزارش انتخاب، منابع محلی در استان حسکه سوریه در مصاحبه با الوطن گفتند که شبه نظامیان "نیروهای سوریه دموکرات" در مقابله با داعش در حومه جنوبی این استان پیشروی قابل توجهی به دست آورده‌اند و با تصرف روستای «کشکش زیانات» در حومه جنوبی استان حسکه به پایتخت خلافت خودخوانده داعش بسیار نزدیک شده‌اند.
 
منابع محلی همچنین اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکرات از آمادگی کامل خود برای نبرد بازپس گیری شهر رقه سوریه خبر داده‌اند و در منطقه المالحه در فاصله 30 کیلومتری شمال شرق شهر موضع گرفته‌اند.
 
نیروهای سوریه دموکرات که غالبا کرد هستند پیشروی به سمت این شهر را از خط شمالی که نام مسیر تل ابیض شناخته می‌شود، آغاز کرده‌اند.
 
منابع میدانی در استان حمص نیز گفتند که یگان‌های ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی پیشروی‌های خوبی به سمت میدان نفتی شاعر در حومه شرقی حمص رقم زدند و تپه ماجد و چهارراه روستای العقیربات را پس از درگیری‌های شدید با داعش تحت کنترل خود درآوردند که این درگیری‌ها به کشته و زمی شدن تعدادی از نیروهای داعش و منهدم شدن تعدادی از تجهیزات آنها انجامید.
 
خبرگزاری روسیه نیز به نقل از یک منبع در داخل فرودگاه نظامی دیر الزور گزارش داد که با حمله داعش به این فرودگاه مقابله شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان