arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

تخت روانچی: نتیجه مذاکره کری با اروپایی ها را باید درعمل ببینیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه خبرها درباره مذاکرات کری با بانک های اروپایی را « در مجموع مثبت» ارزیابی کرد ولی گفت باید دید در عمل چه اتفاقی می افتد.
 
به گزارش انتخاب، روانچی اظهارداشت: طبق خبرهایی که از طریق رسانه ها درباره نشست وزیر خارجه آمریکا با اروپایی ها دریافت کرده ایم این مذاکرات در مجموع بد نبوده ولی چیزی که مهم است آن است که درعمل چه اتفاقی می افتد.
 
معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه ها که نوشته اند اروپایی ها از ایران تضمین خواسته اند، گفت: چنین بحثی درست نیست . من هم در برخی رسانه ها این خبر را خواندم. این موضوع ربطی به ایران ندارد .

وی افزود: در تعاملات بانکی بین دو طرف چنین تضمین هایی بی معنی است. دو طرف تلاش می کنند باهم تماس بگیرند و کار کنند. اگر این همکاری از نظر اقتصادی مناسب است ادامه می دهند و اگر مناسب نباشد کار نمی کنند. در این کارها صرفا مولفه های اقتصادی را مد نظر قرار می دهند.
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: اصلا تقاضای چنین تضمینی بی معنی ندارد.  
یکی از رسانه های اصولگرا امروز به نقل از منابع مطلع درتهران نوشت که برخی از بانکداران اروپایی از مجاری غیررسمی به ایران پیام داده‌اند که حاضرند مبادلات بانکی با ایران را از سر بگیرند، به این شرط که تهران جریمه‌های میلیاردی امریکا به این بانک‌ها را جبران کند. 

معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه در خصوص بازگشایی سفارت کانادا در تهران گفت: با کانادایی ها یک دور گفت کو گردیم. این تماسها ادامه پیدا خواهد کرد. چیزی که مهم است کانادایی ها باید از سیاست های خیلی افراطی که دولت قبل داشته چه در گفتار و چه درعمل فاصله بگیرند.
به گفته معاون وزیر امور خارجه « در گفتار کانادایی ها یک مقدار تغییرات دیدیم اما این تغییرات را باید در عمل هم مشاهده کنیم.»
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان