arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

پایان مرحله دوم انتخابات لبنان/ لیست حزب‌الله چقدر رأی آورد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: مرحله دوم انتخابات محلی در لبنان روز یکشنبه در استان "جبل لبنان" به پایان رسید و نتایج انتخابات شهرداری‌ها در سال 2016 پیروزی قاطع لیست "الوفاء، التنمیه و الاصلاح" وابسته به حزب الله لبنان را در ضاحیه جنوبی بیروت نشان داد.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، مرحله دوم انتخابات محلی لبنان در استان جبل لبنان در میان رقابت‌های انتخاباتی شدید به پایان رسید؛ رقابت‌هایی که رویکرد سیاسی و خانوادگی بر آن غلبه دارد.

جریان آزاد ملی و القوات اللبنانیه در بیشتر مناطق جبل لبنان به جز شهر جونیه که دو لیست مورد حمایت دو طرف با هم در رقابت قرار داشتند، با هم هم‌پیمان بودند.

در این انتخابات که شامل ضاحیه جنوبی بیروت نیز می‌شد، لیست‌های مورد حمایت حزب الله و لیست‌های دیگری که دارای رویکرد خانوادگی بودند با هم به رقابت پرداختند.

مرحله سوم انتخابات محلی لبنان یکشنبه در استان‌های لبنان جنوبی و النبطیه و مرحله چهارم نیز 29 مه در استان‌های لبنان شمالی (طرابلس) و عکار برگزار خواهد شد.

در همین راستا نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان در کنفرانس مطبوعاتی درباره حال و هوای انتخابات گفت: میزان مشارکت در انتخابات جبل لبنان به 56 درصد رسید. فضای انتخابات بسیار خوب بود و من به احزاب و خانواده‌هایی که در این انتخابات به شکل مسالمت آمیز شرکت کردند و میزان بالایی از آگاهی و مسئولیت‌پذیری خود را نشان دادند، درود می‌فرستم.

وی گفت: امروز موعد جدیدی برای دموکراسی در لبنان است با این حال باز هم اولویت انتخاب رئیس‌جمهور لبنان است.

براساس شمارش آرا در مرحله دوم انتخابات در استان جبل لبنان لیست‌های وابسته به حزب الله لبنان و جنبش امل و جریان آزاد ملی با تمامی اعضای خود در شهرک‌های ضاحیه جنوبی بیروت (الغبیری، حاره حریک، برج البراجنه) و لیست مورد حمایت حزب الله لبنان در کیفون در شهرستان علایه و لاسا در جبیل نیز پیروز شد.

سایت العهد اعلام کرد که نتیاج انتخابات پیروزی قاطع جریان آزاد را در جونیه نیز نشان داد.

مرحله نخست انتخابات هشتم مه در استان‌های البقاع، بعلبک- الهرمل (شرق) و بیروت برگزار شد.

نظرات بینندگان