arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

وزیر خارجه عربستان: حوثی ها بخشی از جامعه یمن هستند

وزیر خارجه عربستان در پیامی توییتری اعلام کرد که ریاض ٬ حوثی های یمن معروف به انصارالله را به عنوان جزئی از جامعه این کشور و همسایه خود می داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه عربستان در پیامی توییتری اعلام کرد که ریاض ٬ حوثی های یمن معروف به انصارالله را به عنوان جزئی از جامعه این کشور و همسایه خود می داند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری آناتولی، جبیر روز جمعه در صفحه توییتر خود نوشت: با حوثی ها موافق باشیم یا نباشیم، آن ها بخشی از جامعه یمن هستند.

وزیر خارجه عربستان در عین حال تاکید کرد: اما گروه های داعش و القاعده سازمان های تروریستی هستند که نباید اجازه داشته باشند در یمن یا در هیچ نقطه دیگری از جهان حضور داشته باشند.

الجبیر در حالی این مطلب را در صفحه شخصی خود نوشت که پیش از این بر ضرورت نابودی انصارالله یمن تاکید می کرد .

به نوشته آناتولی، اظهارات وزیر خارجه عربستان در توییتر چند ساعت پس از تحولات مثبتی ایراد شد که هیات های طرف های درگیر در مناقشه یمن شامل مذاکره کنندگان دولت مستعفی این کشور و انصارالله در گفت و گو های صلح در کویت بدان دست یافتند.

اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن و میانجی گفت و گوهای صلح این کشور چند روز قبل اعلام کرد که دولت مستعفی یمن و انصارالله در حال بحث درباره پیشنهادهای مربوط به تبادل اسرا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در ماه ژوئن (خرداد) هستند.

عربستان به همراه چند کشور همپیمان ٬ به بهانه حمایت از دولت مستعفی و فراری عبد ربه منصور هادی ٬ از فروردین 94 تاکنون با حمله های هوایی، انتقال مزدوران خارجی و حصر همه جانبه یمن، مداخله نظامی خود را علیه این کشور فقیر عربی آغاز کردند.

براساس اعلام سازمان ملل، از زمان آغاز این جنگ تاکنون دست کم 6 هزار و 400 یمنی کشته و دو و نیم میلیون نفر آواره شده اند. آمار منابع داخلی یمن درباره قربانیان این جنگ نابرابر به مراتب بیشتر است.

به رغم حمله های بی امان عربستان، دستاوردهای چشمگیر کمیته های مقاومت مردمی یمن که رهبری آن ها را انصارالله در دست دارد، باعث شده است که ریاض و مقام های مستعفی یمن که مدعی قدرت در این کشور هستند، پای میز مذاکره در کویت حاضر شوند.

گفت و گوهای جاری سومین دوره مذاکرات صلح یمن است. دو دوره قبلی که در ماه های ژوئن (خرداد/تیر) و دسامبر (آذر/دی) سال گذشته در سوئیس برگزار شد، نتیجه ای به همراه نداشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان