arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

درخواست بارزانی از وزرای کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از نمایندگان و وزرای کرد خواست به بغداد بازگردند.
 
نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از نمایندگان و وزرای کرد خواست برای حضور در نشست‌های پارلمان و کابینه و "نجات کشور از بحران کنونی" به بغداد بازگردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فرهاد قادر، عضو ائتلاف کردها در پارلمان عراق اعلام کرد که نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان از نمایندگان و وزرای کرد خواسته است "برای نجات کشور از بحران کنونی و تدوین قوانین مهم" حضور خود را در جلسات پارلمان و کابینه از سر بگیرند.
 
وی گفت: احزاب پنجگانه کرد که در روند سیاسی شرکت دارند امروز نشستی را در مقر رهبری برای بررسی بازگشت وزرا و نمایندگان به بغداد برگزار می کنند. نمایندگان همچنان منتظر تصمیم مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان هستند.
 
به دنبال یورش هواداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و حمله تظاهرکنندگان به برخی نمایندگان کرد، وزرا و نمایندگان کرد پارلمان بغداد را ترک کردند.
 
عراق در دوره اخیر شاهد بحران سیاسی بزرگی شده است. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق هنوز نتوانسته لیست کامل کابینه جدید خود را ارائه کند. حتی وزرای انتخاب شده نیز تاکنون نتوانسته‌اند سوگند بخورند و رسما کار خود را آغاز کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان