arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

مجمع ملی جوانان تا پایان سال تشکیل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر ورزش و جوانان در خصوص راه‌اندازی پارلمان جوانان گفت: پارلمان جوانان به نام مجمع ملی جوانان تغییر کرده است و امیدواریم تا پایان سال تشکیل شود.

به گزارش فارس، نخستین ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در حاشیه این جلسه محمود گودرزی با حضور در جمع خبرنگاران و با تبریک هفته جوان، گفت: در این هفته حوزه جوانان برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده است که از جمله آنها آشناسازی دستگاه‌ها با وظایف حوزه جوانان، مسائل هویتی، ازدواج و سایر مسائلی است که ممکن است جوانان را تهدید کند.

وی ادامه داد: صبح امروز جلسه‌ای را با حضور سمن‌های حوزه جوانان برگزار کردیم که نقطه‌نظرات آنها در این جلسات میزان مشارکت مردمی آنها را تبیین می‌کند. نکات مطرح شده از سوی آنان قابل توجه است و باید در استان‌های مختلف لحاظ شود. به گونه‌ای که جوانان بتوانند در مدیریت امور خود و در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه‌های بالاتر حضور داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ستاد ملی ساماندهی امور جوانان امروز با حضور اعضا تشکیل شد که گزارش عملکرد خود را ارائه دادند. همچنین امروز به میمنت شروع هفته جوان از سامانه مجازی کارآفرینی رونمایی شد که فعالیت بسیار خوبی است و علاقه‌مندان می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و از امتیازاتی که قرار است برای آنها لحاظ شود استفاده کنند.

گودرزی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در جهت رفع مشکل اشتغال جوانان گامی برداریم، گفت: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده و با استفاده از روش‌های نوین بتوانیم مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم.

وی همچنین با اشاره به طرح ملی آتیه گفت: این طرح امروز در ستاد مطرح شد که بر اساس آن جوانان می‌توانند از تخفیفات متنوع و گسترده‌ای استفاده کنند و در بخش‌هایی نیز سرمایه آنها در واحدهای اقتصادی مانند بورس سرمایه‌گذاری می‌شود اما این طرح در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان تصویب نشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد ما این بود که طرح آتیه جوانان به صورت محدود در یک محدوده جغرافیایی، سنی و حتی جنسیتی اجرا شود و در صورت توفیق در سطح وسیع‌تری اجرایی شود.

گودرزی در خصوص عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان، گفت: از فعالیت یک سال اول راضی نبودم اما از سال دوم راضی هستم چرا که جلسات این ستاد به صورت مرتب تشکیل شده است و ستادهای استانی در سطح شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله جوانان جدی است و باید جدی گرفته شود، گفت: مسائل هویتی جوانان بسیار پراهمیت است و باید عنایت دستگاه‌های قانونگذار و دولت مشمول حال جوانان شود.

وی در خصوص وام 10 میلیونی ازدواج جوانان گفت: باید این موضوع پس از تصویب قطعی در مجلس به تصویب شورای نگهبان برسد و ما نیز رایزنی‌های لازم را با بانک مرکزی انجام می‌د‌هیم تا در صورت امکان اجرایی شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص راه‌اندازی پارلمان جوانان، گفت: نام پارلمان جوانان به مجمع ملی جوانان تغییر پیدا کرده است که تا پایان سال تشکیل خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برگزاری شورای عالی جوانان گفت: به زودی برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان