arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

فرمانده ناجا: آلبانی همکاری نمی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرمانده نیروی انتظامی گمانه زنی‌ها درباره نام فرد دستگیر شده در کشور آلبانی را رد کرده و گفت: پلیس به دنبال استرداد این زن به کشور است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دستگیری عامل انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، اظهار کرد: به طور معمول پلیس اینترپل موظف است افرادی که اعلان قرمز برایشان صادر شده شناسایی و دستگیر کند. این موضوع درباره این فرد نیز صادق بوده و کسانی که در عملیات‌های تروریستی نقش داشته باشند شناسایی خواهند شد.

وی درباره اسامی که در مورد فرد دستگیر شده در برخی از رسانه‌ها اعلام شده و این فرد را ابتدا "کشمیری" و سپس "عطریان‌فر" معرفی کرده بودند، گفت: این مطلب صحت نداشته و فرد دستگیر شده نه کشمیری است و نه عطریان‌فر. به دنبال استرداد این فرد از کشور آلبانی هستیم که امیدواریم این کشور همکاری‌های لازم را با جمهوری اسلامی داشته باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برخی از کشورها در زمینه استرداد مجرمان همکاری‌های لازم را با کشورمان نداشتند و باید 100 متهم به کشور مسترد شود گفت: به دنبال این هستیم که ده‌ها نفر را بر اساس حکم قضایی به کشور بازگردانیم تا به جرایم‌شان رسیدگی شود.

به گفته وی، تاکنون کشور آلبانی برای استرداد فرد دستگیر شده با ایران همکاری‌ لازم را نداشته است.

اشتری با اشاره به پرونده "محمود خاوری" نیز اظهار کرد: در این زمینه نیز ما خواستار بازگشت این فرد هستیم اما کشور مربوطه همکاری‌های لازم را با ما نداشته است.

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی، گفت: این طرح از سال‌های گذشته اجرا شده و اجرای آن همچنان ادامه دارد اما مطلوب پلیس این است که با همکاری خوب مردم موارد تذکر و برخورد کاهش بیابد.

وی برخورد با معتادان، خرده فروشان موادمخدر، توزیع کنندگان مواد، مزاحمان نوامیس و ... را نیز بخش‌های دیگری از طرح امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: پلیس در برخورد با این افراد با جدیت وارد عمل شده و خوشبختانه دستگاه قضایی نیز همکاری خوبی با ما داشته است.

اشتری درباره نظارت پلیس بر اماکن عمومی نیز گفت: در این زمینه جلسات متعددی با اصناف برگزار شده و موارد لازم منتقل شده است و ما نیز به عنوان پلیس اعلام کردیم که از ورود کالاهایی که فاقد مطابقت با فرهنگ ایرانی اسلامی است ممانعت خواهد شد که امیدواریم اصناف در این زمینه همکاری خوبی با پلیس داشته باشند.
نظرات بینندگان