arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

جایگاه سازمانی محسن رضایی جیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جایگاه سازمانی محسن رضایی جیست؟

محسن رضایی برای چندمین بار در هفته های اخیر، پا به مسائلی گذاشت که به لحاظ مدیریتی، در چارجوب اختیارات «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام» نیست.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ گرچه محسن رضایی همواره به عنوان چهره ای مشهور بوده که در مورد تمامی مسائل ریز و درشت سیاسی و غیر سیاسی، اظهارنظر تخصصی (!) می کند، اما او ظاهراً وارد فاز جدیدی از فعالیت خود شده، به طوریکه سعی می کند در مورد مسائل مختلف، با مقامات مرتبط تماس گرفته و «دستور پیگیری» دهد ؛ اما کار آنجایی بدتر می شود که او «دستورِ خود» و «تعارفِ مقام مذکور» را علنی کرده و در رسانه منتسب به خود منتشر می کند! او اما یک قدم جلوتر می گذارد و این بار، «هیاتی به محلِ بحران اعزام می کند» و ضمن «وعده و وعید به مردم»، این اتفاق حیرت انگیز و کاملاً غیر مرتبط را نیز، رسانه ای می کند!

این پروسه ی بی نظیر، مشخص نیست از چه جایگاهی نشات می گیرد؟ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یا یک کاندیدای همیشگی انتخابات ریاست جمهوری؟!

ماجرا چه بود؟

در خبری که در سایت او منتشر شده، رضایی در تماس تلفنی با دریادار علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی، به او دستور داده که موضوع هجمه به نمادهای قومی و تاریخی بررسی و پیگیری شود!

همچنین هیأتی از سوی دکتر محسن رضایی به شهرکرد و جونقان برای بررسی مسأله رفته است!

خبر آنجایی شاذتر و حیرت انگیزتر می شود که به نقل از سایت محسن رضایی آورده شده که «سرپرست هیأت اعزامی دکتر رضایی به مردم وعده داده که مسأله را تا رسیدن به نتیجه مشخص و برخورد با عاملان آن پیگیری می‌شود و لذا مردم نیز باید مراقب تحرکات مشکوک باشند و تا مشخص شدن تمامی جوانب ماجرا، آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.»!

این درحالیست که پست سازمانی رضایی، در جایگاهی نیست که «هیات» به «محل بحران» اعزام کند و بدتر آنکه «به مردم وعده هایی نیز بدهد» ؛ حال آنکه اساساً چنین مسائلِ شبهِ ملوک الطوایفی (!) ، هیچ نوع ارتباطی با جایگاه و پست رضایی ندارد!

بدتر آنکه پس از این ماجرا، شورای امنیت ملی در بیانیه ای با عتاب، این مسئله را از اساس رد کرده است. بیانیه ای که واکنشی صریح به «تنزل جايگاه شورا به مسايل خرد» و «دستور یک مقام غیرمرتبط به ریاست شورای عالی امنیت ملی» ارزیابی می شود.

اتفاقی که مسبوق به سابقه است؟!

پیش از این رسانه ی نزدیک به رضایی ادعا کرده بود که او در تماس تلفنی با وزیر نیرو، «دستور پیگیری داده» و وزیر نیز به او در این زمینه گزارش داده است! همان موقع نیز «انتخاب» ضمن احترام به شخصیت محسن رضایی، از وزیر نیرو پرسید که او با چه مجوزی به رضایی گزارش داده و مگر رضایی، چه پست سازمانی مرتبطی دارد که از وزیر مملکت گزارش ویژه بطلبد و دستور پیگیری می دهد؟!

به نظر می رسد در صورتی که محسن رضایی - که رشادت های ایشان در ایام دفاع مقدس بر کسی پویشیده نیست - به تذکر «انتخاب» درباره ی «اعزام هیات دکتر رضایی به خوزستان» و «گزارش وزیر نیرو به محسن رضایی در مورد حوادث خوزستان» توجه می کرد، امروز نیاز نبود همسنگر و دوست قدیمی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نسبت به ادعای «پیگیری رضایی از شمخانی» واکنش نشان داده و آن را از اساس تکذیب کند!


نظرات بینندگان