arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

بیانیهٔ وزارت خارجه به مناسبت ”روز نکبت“

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز اشغال فلسطین (روز نکبت) بیانیه صادر کرد.
به گزارش انتخاب، متن بیانیهٔ وزارت خارجه بدین شرح است: از تاریخ 14 می 1948 که نام ننگین رژیم صهیونیستی بر نقشه جهان نقش زده شد 68 سال می گذرد. تاسیس رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی فلسطین و قلب جهان اسلام، یادآور غم انگیزترین مناسبت تاریخ فلسطین و محنت های بی شمار این ملت مظلوم است که میلیونها نفر از آنان در چنین ایامی از سرزمین خود آواره گردیدند.وقایع سال 1948 سرآغاز جنایات هولناکی بود که با سرکوب و نسل کشی فلسطینیان همچنان طی دهه های اخیر تداوم یافته است. اقدامات رژیم صهیونیستی در تداوم اشغال تمامی سرزمین فلسطین، اعدام خودسرانه فلسطینیان بی گناه، یهودی سازی قدس، هتک حرمت مسجد الاقصی، گسترش شهرک سازی و یهودی سازی کرانه باختری و تداوم محاصره 10 ساله باریکه غزه از جمله جنایاتی است که خصوصا با سوء استفاده اسرائیل از بحرانهای کنونی منطقه با شدت تمام استمرار داشته و تنفر جهانی را برانگیخته است.

سعی و تلاش رژیم صهیونیستی در به حاشیه کشاندن فلسطین به عنوان موضوع نخست امت اسلامی و فراموشی تاسف بار جنایات اسرائیل از سوی برخی از کشورهای اسلامی و عربی که تصور باطل نتیجه بخشی مذاکرات سازش و امتیاز دهی این رژیم در میز مذاکرات را در سر می پرورانند اسباب جسارت بیشتر رژیم اشغالگر قدس را فراهم آورده و نگرانی عمیق فلسطینیان و آحاد آزاد اندیشان جهان از سرنوشت قدس و حقوق حقه ملت فلسطین را موجب گردیده است.

خیزش نسل جدید فلسطینی و تمسک به مقاومت و انتفاضه قدس در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی تبلور ناامیدی ملت فلسطین از 22 سال مذاکراتی است که ثمره ای برای این ملت نداشته و عزم آنان را نسبت به تکیه بر توانمندیهای ذاتی خود در تحقق آرمانهای مقدس فلسطین دو چندان کرده است. هدف راهبردی تلاش برای پایان اشغال و کوشش بی وقفه برای انسجام و همبستگی داخلی اقدام مبارکی است که توسط گروهها و آحاد ملت فلسطین در مسیر تحقق وحدت ملی آغاز گردیده و امید است با برخورداری از حمایت امت اسلامی منجر به ناکامی رژیم صهیونیستی در اهداف خود گردد. جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت مجدد از همبستگی و آشتی ملی فلسطینیان در رویارویی یک پارچه با رژیم صهیونیستی، تشدید مخالفتهای جهانی با اقدامات غیر قانونی و ضد انسانی این رژیم از جمله در زمینه شهرک سازی را به فال نیک گرفته و خواهان مقابله جهانی برای پایان دادن به توطئه های رژیم اشغالگر قدس در حق ملت فلسطین می باشد.
نظرات بینندگان