arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
آزادسازی مناطقی در الانبار

عراق از مسکو موشک «کورنت» درخواست کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع رسانه ای اعلام کردند که وزارت دفاع عراق از روسیه درخواست کرده ارتش عراق را به موشک های کورنت مجهز کند تا از آنها در جنگ با تروریسم استفاده کند.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه روسیا الیوم، «نصیر نوری محمد» سخنگوی رسانه ای وزارت دفاع عراق اعلام کرد که برای تجهیز ارتش این کشور به موشک های از نوع «کورنت» با روسیه در حال مذاکره هستند.
عراق از مسکو موشک «کورنت» درخواست کرد
بر اساس این گزارش نوری محمد در سخنانی در این خصوص اظهار داشت: عراق شماری از این موشک ها را بر اساس توافق صورت گرفته با مسکو در گذشته، تحویل می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود در همین زمینه تصریح کرد: مرحله نخست تحویل این موشک ها به بغداد در زمان های توافق شده توسط کارشناسان طرفین انجام خواهد شد.

سخنگوی رسانه ای وزارت دفاع عراق همچنین گفت: عراق به این موشک ها برای به کارگیری آنها در جنگ با تروریسم به ویژه داعش نیاز دارد. این اقدام پس از این صورت گرفت که این موشک ها کارآمدی شان برای ما ثابت شد.

سری موشک کورنت (به روسی: "Корнет" به انگلیسی: Cornet) یکی از جدیدترین موشک های نسل ۳ روسیه است که برای مقابله با تانک های نسل جدید ساخته شده وطرح آن مربوط به دفتر طراحی KBP می باشد.

از سوی دیگر در عرصه تحولات میدانی نیز نیروهای امنیتی عراق ۲ نفر از اعضاء باند مسئول انفجارهای روز پنج شنبه گذشته در شهرک صدر بغداد را بازداشت کردند؛ در پی این انفجارها ده ها نفر کشته و زخمی شدند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین موفق شدند کنترل بخش های گسترده ای از منطقه الرطبه در غرب استان الانبار را در اختیار بگیرند.

ارتش عراق موفق شد روستاهای البرازیه در شرق البغدادی واقع در غرب استان الرمادی و همچنین روستای العمیریه در منطقه حدیثه واقع در غرب استان الانبار را آزاد کنند.

به علاوه نیروهای مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی مواضع گروه تکفیری داعش را در شهر الفلوجه بمباران کردند که منجر به کشته شدن شماری از تروریست ها شد.

همچنین فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که ۳ ساختمان بمب گذاری شده را در دانشگاه الانبار پاکسازی کردند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان