arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

تصویب طرح الزام دولت به اخذ غرامت از آمریکا

نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه و اتباع ایرانی با جزییات آن نیز که شامل 5 ماده است موافقت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه و اتباع ایرانی با جزییات آن نیز که شامل 5 ماده است موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس با 131 رای موافق، 10 رای مخالف و 9 رای ممتنع ا زمجموع 203 نماینده حاضر در جلسه جزییات این طرح را تصویب کردند.

بر اساس ماده 1 این طرح به منظور استیفای حقوق ملت ایران دولت موظف است راسا و از طریق حمایت از اشخاص واتباع جمهوری اسلامی ایران ، اقدامات مقتضی از جمله اقدامات حقوقی را جهت جبران خسارت و اخذ غرامت کامل از دولت ایالات متحده به جهت نقش این کشور در موارد زیر به عمل آورد.

1-خسارت های مادی و معنوی ناشی از کودتای 28 مرداد 1332

2- خسارتهای مادی و معنوی ناشی از کودتای نو

3- خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از جنگ تحمیلی

4- خسارتهای مادی و معنوی ناشی از شهادت بیش از 223 هزار نفر و 600 هزار نفر ایثارگر ( جانباز و آزاده)

5- خسارت‌های مادی و معنوی نناشی از شهادت بیش از 17 هزار شهید ترور

6- خسارتهای مادی و معنوی ناشی از حمله به سکوهای نفتی

7- خسارتهای مادی و معنوی ناشی از جاسوسی علیه ایران توسط ایالات متحده یا با حمایت و نقش افرینی ایالات متحده

8- خسارتهای مادی و معنوی ناشی از انسداد، مصادره و یا تصرف در اموال و دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران ، نهادها و موسسات دولتی و عمومی جمهوری اسلامی ایران و مقامات آن

9- کلیه خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی که با حمایت و نقش آفرینی آمریکا انجام پذیرفته یا می‌پذیرد

10- کلیه خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از سایر اقدامات و یا وقایعی که با حمایت و نقش آفرینی ایالات متحده روی داده است یا در آینده روی خواهد داد.
نظرات بینندگان