arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

شوخی لاریجانی: مشکل سرافراز، پورمحمدی بود! + فیلم/ انتقاد از عملکرد صدا و سیما در "برجام"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتقاد لاریجانی از عملکرد صدا و سیما در علی لاریجانی در آیین تکریم و معارفه رئیس صداوسیما که صبح امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد ضمن بیان این مطلب، گفت: ممکن است برخی نظرات مخالف هم در رابطه با برجام و مذاکرات درست باشد اما با چالش درست کردن بهره‌ای نمی‌بریم و من با آن کیفیتی که در صداوسیما وجود داشت موافق نبودم.

رئیس مجلس با تقدیر از اقدامات سرافراز در دوران ریاست بر صداوسیما، گفت: آقای عسگری از یک مدیریت توانایی برخوردار است و با پشتکار و خستگی‌ناپذیر در مدیریت است و همیشه به او گفته‌ام که او فردی مثبت‌اندیش است و بعید می‌دانم وی استعفا دهد.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید رسانه ملی به اظهارات معاون سیما در این جلسه که درباره مشکلات رسانه ملی مسائلی را مطرح کرد، اشاره کرد و گفت: از مجموع بحث‌هایی که مطرح شده و صحبت‌های آقای پورمحمدی احساس می‌کنم که مشکل آقای سرافراز، آقای پورمحمدی بوده است. (با خنده)، البته آقای پورمحمدی هم یک پدیده عجیب و غریبی است که مدیریتش نیز خیلی مشکل است، از آقای عسگری هم خواهش می‌کنم طوری کار کنند که ما 10 سال دیگر برای چنین جلسه‌ای بیاییم.


وی با ابراز تاسف از کوتاه بودن عمر مدیریت سرافراز بر رسانه ملی اظهار داشت: آقای سرافراز فردی باهوش، با استعداد و‌ آشنا به رسانه است و 20 سالی است که وی در رادیو تلویزیون مشغول است که این سرمایه‌ای برای رسانه ملی است و انصافاً در برون‌مرزی صدا و سیما کارهای خوبی انجام داده و ایشان شبکه‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده؛ البته نمی‌دانم میزان تاثیرگذاری این شبکه‌ها آن‌طور که گفته‌اند است یا خیر اما اصل کار خیلی خوب و حرفه‌ای بوده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: در دوره‌ای که‌ آقای سرافراز ریاست صدا و سیما را برعهده داشت، تلاش‌های خوبی در زمینه ارتقاء کیفی برنامه‌ها مشاهده می‌شد، البته ممکن است مشکلاتی وجود داشته که وی نتوانسته کار را ادامه دهد ولی او مدیری فهیم، ارزشمند و نیرویی انقلابی است.

لاریجانی اضافه کرد: البته بنده از وی خواستم که در صدا و سیما بماند و همین‌جا کار را ادامه دهد، مدیریت‌ها خیلی در امور تاثیرگذار نیست، فکر می‌کنم که آقای عسگری هم بر این امر راغب باشد.

وی با اشاره به مشکلات رسانه ملی در حوزه‌های مختلف گفت: البته مشکلاتی در صدا و سیما وجود دارد که خیلی غیرطبیعی نیست و همیشه بوده است که به خلاقیت و توجه کافی به موضوع می‌توان آنها را حل کرد؛ آقای عسگری از یک مدیریت توانایی برخوردار است و با پشتکار و خستگی‌ناپذیر در مدیریت است و همیشه به او گفته‌ام که او فردی مثبت‌اندیش است و بعید می‌دانم وی استعفا دهد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه خوب است که انسان در مقابل مشکلات یک روحیه مثبت داشته باشد و آنها را حل کند، افزود: انشاءالله آقای عسگری موفق خواهد بود، از رهبر معظم انقلاب هم تشکر می‌کنم که وی را برای ریاست صدا و سیما انتخاب کردند، او از خانواده صدا و سیماست.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم مطالبی که در حکم آقای سرافراز آمده که رهبر انقلاب آن را برای آقای عسگری نیز قید کرده‌اند، در صورتی که به آن عمل شود می‌توان جایگاه بهتری برای رسانه ملی تصور کرد. موضوع رادیو تلویزیون یک مسئله‌ای است که باید در کشور ما با مختصات خودمان به آن نگاه کنیم.

لاریجانی در ادامه رادیو تلویزیون را یک سازمان فراگیر و تاثیرگذار و دارای نیروهای ارزشمند و انقلابی دانست و اظهار داشت: باید قبول کنیم که مسئله توجه به دین مردم موضوع بسیار مهمی است که دغدغه همه ما از جمله مدیران و هنرمندان باید قرار گیرد؛ ما مردم را باید با حقایق دین آشنا کنیم.

رئیس مجلس همچنین خطاب به کارکنان و مدیران رسانه‌ ملی گفت: شما دستگاه تاثیرگذاری هستید که فهم این مسئله که توجه به دین مردم باید مورد توجه قرار گیرد یک موضوع عقلانی است که باید با زبان هنری ارزشمند به آن توجه کرد. رسانه ملی باید با حوصله در زمینه تاریخ دینی و ایران سرمایه‌گذاری کند، شما در رسانه ملی مقداری در این زمینه شل شده‌اید که باید همت کنید. باید به موضوع دین به عنوان یک دغدغه توجه شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه دستوری نمی‌توان رادیو و تلویزیون را در اجرایی پیش برد گفت: ما در بسیاری زمینه‌ها می‌بینیم که حوزه و اولویت کشور اقتصاد است. در حوزه منطقه‌ای ایران مواضع خوبی داشته است، وقتی رفتار کشورهای منطقه را رصد می‌کنیم می‌بینیم کارشان پراشکال است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب قوی و تاثیرگذار باید اقتصاد را مد نظر قرار دهیم و آن را تقویت کنیم که رسانه ملی در این زمینه تاثیر است.

رئیس مجلس با بیان اینکه سهم رسانه ملی از در اولویت بودن اقتصاد باید مشخص شود، گفت: باید در رسانه ملی نشان داده شود که جهت‌گیری کشور به سمت رونق تولید و کارآفرینی است.

لاریجانی در ادامه شرایط اقتصادی کشور را تاحد زیادی همراه با رکود دانست و تاکید کرد: رادیو تلویزیون می‌تواند به تلاش‌هایی که در زمینه خروج اقتصاد از رکود صورت می‌گیرد، سمت و سو دهد. بارها دیده‌ایم که وقتی رسانه ملی به موضوعی تمرکز می‌کند در جامعه اثرگذار است. اگر کشور بخواهد در منطقه و یا در سطح بین‌الملل ترقی یابد و مسائل فرهنگی و اجتماعی هم درست شود باید به اقتصاد توجه داشته باشیم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه شرایط کشور وارداتی است که باید رسانه ملی مشکلات را احصاء کند، گفت: ایجاد همگرایی در کشور لازم است، اگر می‌خواهیم جهش اقتصادی پیدا کنیم نباید چالش ها را بزرگ کنیم، نباید یاس در جامعه ایجاد کنیم زیرا ایجاد یاس به روحیه مخاطب تاثیر می‌گذارد که این نباید در رسانه ملی دیده شود.

وی خطاب به برنامه‌سازان رسانه ملی گفت: طوری برنامه‌سازی شود که روحیه ایجاد امید در مردم در آن دیده شود، شما باید به جامعه روحیه بدهید؛ مشکلات وجود دارد اما باید امیدوارانه کار کرد که این موضوع خیلی مهم است.

وی مقوله طنز را لازم برای رادیو و تلویزیون دانست و تاکید کرد: برنامه‌های طنز باید طوری باشد که مردم انگیزه و روحیه داشته باشند.

لاریجانی با انتقاد از رویکرد رسانه ملی در حوزه توجه به طرح تحول سلامت و اطلاع‌رسانی در این زمینه گفت: در موضوع سلامت گام مهمی در کشور انجام شده است اگر در گوشه‌ای در کشور مشکلی در این حوزه وجود دارد نباید آن را بزرگ کرد.

رئیس مجلس همچنین در ادامه سخنانش به رویکرد صدا و سیما در حوزه برجام نیز انتقاد کرد و افزود: رادیو تلویزیون در فضای سیاسی درباره برجام با آرای سیاسی متفاوت روبروست اما باید استراتژی روشنی در این زمینه داشته باشد.

وی مسیر جمهوری اسلامی ایران در برجام را آگاهانه تلقی کرد و افزود: البته ممکن است در مسیر آن اشکالاتی وجود داشته باشد اما این تصمیم بسیار داهیانه و آگاهانه بود، ما با محاسباتی آن را انجام دادیم؛ البته نرمش‌هایی در این مسیر انجام دادیم که به ضرر کشور نبود.

لاریجانی اضافه کرد: رادیو تلویزیون باید این موضوع را تحلیل کند که باید از تصمیم نظام در برجام بهره ببریم یا خیر؟ چرا رسانه ملی اعزام نیرو به سوریه را باز نمی‌کند و بگوید که این کار خوب است یا بد؟

رئیس مجلس تصریح کرد: وقتی مناقشات را در موضوع برجام برجسته می‌کنید، فرصت سرمایه‌گذاری در پسابرجام را از مردم می‌گیرید. سوال این است که چالش ایجاد کردن در موضوع برجام چه بهره‌ای را ایجاد می‌کند؟ شما در رسانه ملی باید به همه موضوعات نگاه ملی داشته باشید که بتواند برای ملت و نظام بهره ایجاد کند.

لاریجانی تصریح کرد: استفاده برجام این است که فضا برای سرمایه‌گذاری آماده شده و اینکه به گذشته برگردیم چالش ایجاد می‌کند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید مصلحت کشور را با نگاه ملی دنبال کند افزود: امیدوارم که آقای عسگری که فردی آشنا و با تجربه در صدا و سیما هستند و در عرصه سیاسی هم فردی با نظر و مطلع هستند این مسیر را هموار کنند.

وی  ادامه داد: همه قوا علاقه‌مندند که رادیو و تلویزیون موفق باشد و مجلس نیز به کمک به آن موافق است به طوری‌که در بودجه امسال 2 درصد از بودجه دستگاه‌ها را برای اقتصاد مقاومتی به صدا و سیما اختصاص دادیم اما باید صدا و سیما با دستگاه‌ها ارتباط و تعامل داشته باشد.

لاریجانی در پایان خطاب به کارکنان و مدیران صدا و سیما خاطر نشان کرد: شما باید برای درآمدزایی از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنید، شما یک سازمان مهم در کشور هستید و می‌توانید نقش مهمی ایفا کنید
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان