arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

شرط دولت برای حذف اعدام قاچاقچیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: زمانی می توانیم با حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر موافق باشیم که بتوانیم مجازات جایگزین مناسب و مطلوبی را جایگزین آن کنیم.
 
به گزارش انتخاب، الهام امین ‌زاده این مطلب را در حاشیه همایش بین‌المللی عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، بیان کرد.
 
وی اظهار کرد: مجازات ‌های جایگزین شاید بتواند جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیرد؛ اما بهتر است روی مجازات های جایگزین کارهای تحقیقاتی انجام شود و پس از آن نسبت به اعمال آنها اقدام کرد.
 
امین زاده درباره اینکه آیا با حذف اعدام قاچاقچیان موادمخدر موافق است یا نه، ادامه داد: زمانی می توانیم با حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر موافق باشیم که بتوانیم مجازات جایگزین مناسب و مطلوبی را جایگزین آن کنیم تا از این طریق بتوان موضوع کنترل قاچاق موادمخدر را بهتر انجام داد.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت شکایت دولت از رسانه ‌ها و روزنامه ‌ها نسبت به دولت ‌های قبلی خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت دولت تاکنون در مورد شکایت هایی که در دولت قبل از رسانه ها شده است ، بخشش هایی داشته ایم و در مدت فعالیت دولت کنونی نیز شکایت خاصی از رسانه ها صورت نگرفته است.
 
همایش بین المللی عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم با حضور حقوقدانان برجسته داخلی و بین المللی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان