arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

مقیمی: فرمانداران دربرابر منتقدان دولت سکوت نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیاسی وزیرکشور گفت : فرمانداران در برابر انتقادهایی که به عملکرد دولت از سوی برخی منتقدان انجام می شود ، سکوت نکنند.
 
به گزارش انتخاب، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در گردهمایی سراسری فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های کشور در ساری افزود : به هرحال این انتظار از فرمانداران و مدیران دولت تدبیر و امید وجود دارد که در برابر انتقادها به عملکرد دولت آن هم درشهرستان های تحت مدیریتشان پاسخگو باشند و عملکرد دولت را ارائه دهند.  
 
وی ادامه داد : دولت یازدهم با وجود کاهش قیمت نفت موفق شد نرخ تورم 43 درصدی سال 92 را به 11 درصد در سال جاری کاهش دهد و رشد اقتصادی را از منفی 6 درصد به کانال مثبت ببرد.  
معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این که فرمانداران و مدیران دولت تدبیر و امید باید عملکرد دولت در زمینه اقتصادی را برای برای مردم بیان کنند ، گفت : برخی منتقدان به گونه ای در مورد عملکرد دولت صحبت می کنند که انگار در این کشور زندگی نمی کنند و از کاهش 100 دلاری قیمت هر بشکه نفت بی اطلاع هستند.  
وی اضافه کرد : دولت یازدهم با وجود کاهش قیمت نفت و تحریم توانست کشور را بدرستی مدیریت و آرامش را در ابعاد مختلف بر جامعه حاکم کند.  
** رضایت مردم از دولت در انتخابات مجلس دهم  
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضای امن و بدون هیچ تنش سیاسی و یا امنیتی در کشور برگزار و موجب رضایت مردم شد.  
مقیمی افزود : تمام جریان ها و گروههای سیاسی در فضای امن انتخاباتی موفق به ارائه برنامه های خود شدند و هیچ برنامه ای در زمان تبلیغات انتخاباتی مورد تعرض قانون شکنان قرار نگرفت.  
وی ادامه داد : وزارت کشور با برخورد قانونی ای که پیش از برگزاری انتخابات با برهم زنندگان اجتماعات قانونی داشت ، موفق شد فضای امن را برای گروههای سیاسی در دوره انتخابات آماده کند.  
معاون سیاسی وزیر کشور رضایت مردم از برگزاری انتخابات را افتخاری بزرگ برای دولت تدبیر و امید و وزارت کشور دانست و تاکید کرد : رضایت مندی مردم عامل اصلی افزایش میزان مشارکت در این رویداد سیاسی بوده است .  
رئیس ستاد انتخابات کشور قانونمداری را مهم ترین رویکرد دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری دانست و گفت : تمام برنامه های انتخابات حول محور قانونمندی و رعایت قانون بخوبی پیش رفت و کارنامه مثبتی از دولت بر جای ماند.  
** اقتصاد مقاومتی اولویت وزارت کشور  
معاون سیاسی وزیرکشور اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی را اولویت اول وزارت کشور در سال جاری معرفی کرد و گفت که سیاست های این برنامه نیز به استان ها ابلاغ شده است .  
وی افزود : فرمانداران و بخشداران ما در خط مقدم اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی قرار دارند و با اجرای کامل این برنامه در سال جاری باید تحول اقتصادی در کشور ایجاد شود.  
مقیمی گفت : وزارت کشور اختیارات لازم را برای اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی به استان ها واگذار کرده است .  
وی رسیدگی به معضلات اجتماعی و تکریم ارباب رجوع را هم از دیگر برنامه های وزارت کشور در سال جاری اعلام کرد . 

معاون وزیر کشور مردم داری ، رسیدگی به مشکلات مردم بخصوص واحدهای تولیدی و صنعتی ، تعامل با مدیران دستگاههای اجرایی و شهرستانی و بیان دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی دولت به مردم را از وظایف فرمانداران دانست و برپیگیری این موضوع ها از سوی نمایندگان دولت در شهرستان ها تاکید کرد. مرحله اول گردهمایی سراسری آموزشی و تخصصی فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های کشور صبح امروز در مجتمع پیامبراعظم (ص) ساری آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. 

انسجام بخشی به فعالیت ها، ارائه آموزش های تخصصی و به روز رسانی اطلاعات فرمانداران از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی اعلام شده است . فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های 20 استان کشور در مرحله اول این گردهمایی حضور دارند. 

مرحله دوم این گردهمایی نیز با حضور فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های بقیه استان ها از روز شنبه هفته آینده در ساری پیگیری می شود
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان