arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

يهوديان خود را از اسرائیل دور می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یهودیان آمریکا با تغییر مواضع خود با سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی مخالفت می کنند و این تغییر سبب کاهش حمایت از اسرائیل شده است.
 
به گزارش انتخاب، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در یادداشتی تحت عنوان «یهودیان آمریکا خود را از اسرائیل دور می‌کنند» به بررسی فاصله گرفتن جامعه یهودی ایالات متحده از صهیونیسم و رژیم اشغالگر قدس پرداخت و تاکید کرد این تغییر با کاهش حمایت از اسرائیل همراه است.
 
 
 در ابتدای این یادداشت با اشاره به انتقادات یهودیان آمریکا از سیاست‌های کابینه صهیونیستی و لابی جهت قطع حمایت آمریکا از این رژیم، آمده است جنبش‌هایی مانند جی‌استریت، صدای یهودیان برای صلح و تحریم‌های ضد اسرائیلی (BDS) معتقدند این حرکت برای «حفاظت از اسرائیل در برابر خودش» بوده که از سوی چپ‌گرایان صهیونیست مورد استقبال قرار گرفته است.
 
 
 کتاب‌ها و مقالات مختلفی در آمریکا برای توضیح درخصوص کاهش حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی چاپ شده که برخی از آنها این مسئله را یک دیدگاه جهانی معرفی کرده و عده‌ای دیگر آن را یک نظر سیاسی در آمریکا عنوان می‌کنند. برخی نیز سعی می‌کند این دوری از اسرائیل را فقط در میان یهودیانی که ربطی به این رژیم ندارند دیده می‌شود. یعنی یهودیانی که با افراد غیریهودی ازدواج کرده‌اند.
 
 
 این نشریه صهیونیستی در پایان با بیان اینکه کابینه اسراییل و سیاست‌هایش در قبال فلسطینیان، ناقض رسوم آزادی خواهانه دانسته می‌شوند، افزود: این افراد معتقدند جهان شمول گرایی از ارتباطات درون فرقه‌ای مهم‌تر است.
 
 
 سناتور یهودی «برنی سندرز» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از برجسته‌ترین مقاماتی است که اظهارات تندی را در مخالفت با رژیم صهیونیستی به زبان آورده و خواستار پایان یافتن اشغالگری این رژیم شده است.
 
 
 «دیوید وایس» از خاخام های جنبش ضد صهیونیستی ناتوری کارتا دو روز قبل گفته بود: «به عنوان یک یهودی مخالف صهیونیست اعلام می دارم صد در صد مخالف این اشغالگری هستم و اعلام می کنم هیچ مشروعیتی برای اشغال فلسطین و موجودیت اسرائیل نیست و این عدم مشروعیت نه تنها به سرزمین های 67 بلکه شامل وجب به وجب و تمامی خاک سرزمین فلسطین است.»

منبع: خبرگزاري دانشجو
نظرات بینندگان