arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

انفجارهای سوم و چهارم امروز داعش در شرق بغداد روی داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 انفجار سوم و چهارم امروز بغداد، در شهرک صدر و محله «الامین» روی داد که طی آن شمار دیگری از شهروندان عراقی به خاک و خون کشیده شدند.
 
به گزارش انتخاب، برخی منابع رسانه‌ای عراقی از وقوع انفجار جدیدی در شهرک صدر بغداد خبر دادند.
 
هنوز هیچ طرف رسمی این خبر را تایید نکرده است اما پایگاه خبری «المدار نیوز» نوشت اخباری در دست است که نشان می‌دهد در میدان 55 شهرک صدر بغداد یک انفجار روی داده است.
 
پایگاه خبری «السومریه نیوز» نیز نوشت که یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک بازار در نزدیکی میدان 55 در شهرک صدر منفجر شد که طی آن دست‌کم 14 نفر کشته شدند.
 
برخی منابع رسانه‌ای شمار قربانیان این انفجار را 40 کشته و زخمی اعلام کرده‌اند.
 
هنوز شمار قربانیان این انفجار مشخص نیست. یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت نیروهای امنیتی عراق یک کمربند امنیتی در محل حادثه ایجاد کردند و احتمال می‌رود که یک خودروی بمب‌گذاری شده دیگر نیز در این منطقه آماده انفجار شده باشد.
 
ظهر چهارشنبه (22 اردیبهشت) نیز یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازار «العریدة» در شهرک صدر بغداد منفجر و به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان عراقی منجر شد و منابع پزشکی، شمار این قربانیان را  65 کشته و بیش از 70 زخمی اعلام کردند.(جزئیات بیشتر)
 
لحظاتی پس از انتشار خبر انفجار امروز در شهرک صدر بغداد، رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار چهارم در محله «الامین» در شرق بغداد خبر دادند و شمار اولیه قربانیان 3 کشته و 12 زخمی اعلام شد.
 
ظهر سه‌شنبه (امروز)، دو انفجار در بازاری در منطقه الشعب در شمال شرق بغداد روی داد که طی آن 38 نفر کشته و بیش از 70 تن زخمی شدند.
 
گروه تکفیری داعش، مسئولیت رشته‌های  انفجارهای امروز بغداد را برعهده گرفته است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان