arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

آيت الله هاشمی: مردم با غیرت ایران، فریب شانتاژها و ظاهرسازی‌های دینی را نمی‌خورند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید ایثارگران واقعی را به خاطر اختلافات دیدگاه خانه‌نشین کرد و کسانی که تازه انقلابی شده و مورد اقبال مردم نیز نیستند، خود را متولی انقلاب بدانند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آيت الله هاشمی پیش از ظهر امروز در دو دیدار جداگانه با اعضای شورای مرکزی مجمع ایثارگران و اعضای شورای مرکزی اصلاح‌طلبان استان کهکیلویه و بویراحمد، با تأکید بر حساسیّت منطقه، مخصوصاً در بعد امنیتی، گفت: باید با تقویت سرمایه‌ همیشگی کشور و انقلاب، یعنی وحدت همه جانبه و دوری از موضع‌گیری‌های تفرقه‌انگیز، به آیندهٔ کشور بیاندیشیم.
 
مهم‌ترین اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دو دیدار به شرح ذیل است:
 
**واژهٔ ایثارگر برای مردم ایران یادآور روزهای اخلاص و فداکاری است و نباید بگذاریم کسانی یا جریانی با ریاکاری، تحریف و انحراف، قداست این واژه و ایثارگران واقعی را در جامعه و در اذهان مردم و به ویژه جوانان مخدوش کنند.
 
** ساختار نظام که با هدایت‌های امام (ره) و حضور علمای اعلام و راهنمای‌های مراجع عظام تدوین شده بود، کاملاً مردمی است، به گونه‌ای که از شوراهای روستا‌ها و شهر‌ها گرفته تا نمایندگان مجلس، دولت، رئیس‌جمهور و حتی رهبر با رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند.
 
** در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۴، مردم وقتی انحراف از آرمان‌ها امام (ره) و شهدا را در اداره کشور و بُعد اجرایی و حتی بعضاً در بُعد تقنینی دیدند، وارد عرصه شدند و حتی ردّ صلاحیت‌های گسترده هم نتوانست در اراده مردم برای تغییر دولت و مجلس خللی ایجاد کند.
 
** نگاه تنازع آمیز به گروه‌های سیاسی به ضرر پایهٔ اصلی نظام، یعنی وحدت است و نباید ایثارگران واقعی را به خاطر اختلافات دیدگاه خانه‌نشین کرد و کسانی که تازه انقلابی شده و مورد اقبال مردم نیز نیستند، خود را متولی انقلاب بدانند.
 
** این ملت را نمی‌توان با شانتاژ‌ها و ظاهرسازی‌ها، فریب داد و شاهد بودیم مردم وقتی عملکرد ضعیف برخی را به رغم حمایت قبلی بعضی روحانیون دیدند، مسیر را اصلاح و در انتخابات اخیر آن‌ها را برکنار کردند.
 
**دولت با توجه به مجموعه شرایط و محدودیت‌ها، به خصوص مانع‌تراشی‌های یک عده تندرو در مجلس شورای اسلامی، عملکرد نسبتاً خوبی داشت و مردم هم از آن خبر دارند.
 
** اصلاح سیاست خارجی و تصویب و اجرای برجام یکی از بهترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است اما رسانه‌‌های مخالفان دولت به دور از آزادگی، انصاف و اخلاق و حتی بدون توجه به منافع و مصالح ملی، با انواع و اقسام رسانه‌های رسمی و غیررسمی، یأس و نا‌امیدی را به جامعه تزریق می‌کنند.
نظرات بینندگان