arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

الشرق الاوسط: پسر عماد مغنیه جانشین مصطفی بدرالدین می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع لبنانی بسیار مطلع اعلام کردند که حزب الله مساله جانشینی مصطفی بدرالدین، فرمانده امنیتی خود را که اخیرا در نزدیکی فرودگاه دمشق به شهادت رسید، حل کرده است و مصطفی مغنیه جانشین وی می‌شود.

این منابع در مصاحبه با الشرق الاوسط تاکید کردند، جانشین مصطفی بدر الدین مصطفی مغنیه، خواهرزاده‌اش است.

خواهر مصطفی بدر الدین همسر عماد مغنیه، فرمانده نظامی حز‌ب‌الله بود که در دمشق در سال 2008 ترور شد.

منابع تصریح کردند، مصطفی مغنیه که زمانی متولد شد که بدرالدین با اتهام "نقش داشتن در هفت انفجار در کویت در سال 1983" در کویت در زندان بود، به همین دلیل پدرش که بسیار به بدرالدین نزدیک بود، به خاطر علاقه‌اش به بدرالدین نام پسرش را مصطفی گذاشت.

منابع عنوان داشتند، پسر عماد مغنیه از شخصیت‌هایی است که هیچ گاه در رسانه‌ها حضور نیافته است و این امر به دلیل تصمیمی از سوی حزب الله برای دادن منصب‌های فرماندهی مهم به وی بوده است.

وی همچنین ترجیح داد که برادر کوچکترش جهاد در مراسم سالگرد پدرش صحبت کند.

برخلاف جهاد که در چندین مناسبت در کنار سید حسن نصرالله ظاهر شده بود اما مصطفی به دور از چشم رسانه‌هاست و نام وی در میان مسئولان ارشد حزب الله به عنوان فرمانده‌ای آینده دار مطرح است.

حتی زمانی که جهاد مغنیه در حمله‌ای اسرائیلی در قنیطره سوریه به شهادت رسید، مصطفی مغنیه به دور از توجه رسانه‌ها خود را نگه داشت.

رونین سولومون، پژوهشگر در امور اطلاعاتی در اسرائیل تلاش کرد که تحرکات فرزند ارشد عماد مغنیه را دنبال کند، وی به این نتیجه رسید که تقریبا هیچ نامی از وی در رسانه‌ها نیامده است و وی در عکسی که به مناسبت جشن تولد وی در ژانویه 1987 در تهران گرفته شد، حضور ندارد و هیچ عکسی از وی تا به امروز نیست.

این پژوهشگر اسرائیلی گفته است که مصطفی در ایران آموزش دیده است.

از زمان شهادت پدرش، مصطفی بیشتر به دایی‌اش نزدیک شده بود.

این پژوهش‌گر اسرائیلی می‌گوید: مصطفی مغنیه با دستگاه‌های امنیتی ویژه بدرالدین همکاری می‌کرد و پست‌های مدافع شخصی چندین شخصیت برجسته در حزب الله را برعهده داشت.

این گمان وجود دارد که تلاشی برای ترور مصطفی بدرالدین در اوت 2011 صورت گرفت که به کشته شدن محافظ شخصی‌اش و زخمی شدن یک تن دیگر انجامید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان