arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

درایتی: مقایسه عارف و حداد قیاس مع الفارق است

حجت الاسلام درایتی می گوید هرکدام از این دو نفر اگر به ریاست برسند سعی می‌کنند که جهت‌گیری کلی مجلس را حفظ کنند. به هر حال هر طرف دلایل محکمی برای حمایت از این دو شخص دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام مصطفی درایتی مشاور دولت اصلاحات در امور روحانیت در رابطه با مسائل پیرامون ریاست مجلس گفت: به هر صورت دوستانی که وابسته به اصلاحات و طرفدار این جریان بودند نظرشان بیشتر به سمت دکتر عارف است. می‌دانید که لیست امید لیستی بود که طیفی از اصولگرایان معتدل هم در آن حضور داشتند برای ریاست فراکسیون‌ها  باید ببنیم که جهت گیری های نهایی مجلس به کدام سو خواهد رفت.

به گزارش انتخاب، وی ادامه داد: اما منتخبان لیست امید و اصلاح‌طلبان تمایلشان به سمت عارف است که به صورت طبیعی شرایط ویژه ای برای ایشان مطرح است.

مصطفی درایتی با بیان اینکه ریاست مجلس فقط بخشی از مجلس است، خاطرنشان کرد: برخی متصور هستند که بهتر است در خصوص ریاست عارف جهت گیری‌ها حفظ شود، برخی دیگر نیز معتقدند این جهت گیری برای لاریجانی حفظ شود. موضوعی که اهمیت دارد این است که در شرایط کنونی کشور و شرایطی که مجلس و نمایندگان این دوره دارند، باید دید تمایل لیست امید به سمت کدام یک از این دوستان است. 

وی ادامه داد: تصورم این است که یک تعامل و تفاهم صورت می‌گیرد و هرکدام از این دو نفر اگر به ریاست برسند سعی می‌کنند که جهت‌گیری کلی مجلس را حفظ کنند. به هر حال هر طرف دلایل محکمی برای حمایت از این دو شخص دارند.

مشاور رئیس‌دولت اصلاحات با بیان اینکه کار مجلس در ریاست آن خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: مدیریت کمیسیون‌ها هم امر بسیار مهمی است و تاثیر صریحی بر خیلی از تصمیمات مجلس می‌گذارد و مدیریت آنها کار اسانی نیست. قیاس عارف و حداد قیاس مع الفارق است. 

وی افزود: ریاست کمیسیون و فراکسیون‌ها کم از ریاست مجلس نیست. ریاست مجلس یک نماد است و اینگونه نیست که فکر کنیم هر اتفاقی در مجلس رخ می‌دهد در قامت ریاست آن است. ریاست  مجلس به هر حال یک نماد سمبلیک است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آن چیزی که مهم است این است که تمایل دوستانی که به مجلس دهم وارد شده اند یا با لیست امید وارد شده یا متمایل به این لیست هستند. یعنی افرادی که حامی دولت هستند. تصور اینکه اگر فردی رئیس شود یا نشود غیر منطقی خواهد بود.
 
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: جایگاه و احترام  این دو فرد در جای خود محفوظ است و جدای از مجلس تاثیر گذاری فوق‌العاده ای دارند. عارف یک بار نشان داده بود که مصلحت برایش ارجح تر است و این را اثبات کرده است. طبیعی است که ایشان به واقعیت ها کاملا واقف است.

حجت‌السلام درایتی با بیان اینکه نمایندگانی که به مجلس آمده اند یک اتفاق نظر جدی بر ریاست عارف دارند، خاطرنشان کرد: این اتحاد می‌تواند به ریاست عارف کمک کند و انتظار جامعه هم این است که فردی مانند محمدرضا عارف ریاست مجلس را  بر عهده بگیرد. وی نفر اول تهران بوده است و سابقه خوبی هم دارند.

وی یادآور شد: نباید به واقعیت‌های موجود در مجلس بی تفاوت باشیم. هر کدام از این دو بزرگوار اگر به ریاست برسند موفق خواهند بود . حتی دکتر لاریجانی هم از لیست امید و حمایت آنان وارد مجلس شد نه از لیست اصولگرایان. امیدورایم  هر آنچه که رخ می‌دهد حاصلش برای مجلس و کشور مفید واقع شود. 
نظرات بینندگان