arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

رفیق دوست: توان موشکی و پهپادی ایران از برخی کشورهای بزرگ دنیا هم جلوتر است

وزیر سپاه در دوران جنگ گفت: ما نه تنها در موضوع موشکی بلکه در ادوات زره‌ای، پهپاد، زیردریایی و کل صنایع نظامی از برخی کشورهای بزرگ دنیا هم جلوتر هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر سپاه در دوران جنگ گفت: ما نه تنها در موضوع موشکی بلکه در ادوات زره‌ای، پهپاد، زیردریایی و کل صنایع نظامی از برخی کشورهای بزرگ دنیا هم جلوتر هستیم.

به گزارش انتخاب، سردار محسن رفیق دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس درباره توسعه موشکی و افزایش قدرت دفاعی ایران اظهار داشت: یکی از فواید جنگ بعد از فتح خرمشهر این بود که مقدمه‌ای را برای ما فراهم کرد تا قدرت دفاعی خودمان را با اتکا به جوانان داخلی کشور بدون احتیاج به امکانات خارجی پیش ببریم.

وی افزود: ما نه تنها در موضوع موشکی بلکه در ادوات زره‌ای، پهپاد، زیردریایی و کل صنایع نظامی از برخی کشورهای بزرگ دنیا هم جلوتر هستیم به گونه‌ای که می‌توانیم توانمندی خودمان را در برخی بخش‌ها، با امریکا و روسیه مقایسه کنیم.

وزیر سپاه در دوران جنگ در پاسخ به این پرسش که چرا برخی اعلام می‌کنند نباید تبلیغات و اطلاع رسانی در زمینه توسعه موشکی ایران صورت پذیرد؟ خاطرنشان کرد: وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در این موضوع، مقام مسئول است اخیراً اعلام کردند که برنامه موشکی ما به هیچ‌کس ارتباط ندارد و برای دفاع از سرزمین‌مان تا حدی که بتوانیم قدرت دفاعی و توسعه موشکی را افزایش می‌دهیم و بی خود کرده هر کسی که بخواهد اعتراض کند.

رفیق دوست درباره اینکه آیا ارتقاء روابط بین الملل ربطی به پیشرفت زبان انگلیسی دارد؟ عنوان کرد: یادگیری زبان‌های خارجه هیچ اشکالی ندارد، همانطوری که مرحوم شهید بهشتی و یا در حال حاضر رهبر معظم انقلاب به چند زبان دنیا مسلط هستند اما تاسف اینجا است که نباید از دوران کودکی و در مهدکودک این زبان به بچه‌ها آموخته شود.

وی تاکید کرد: زبان رایج ما فارسی بوده که جایگزینی زبان انگلیسی به جای زبان رسمی کشور نشان‌دهنده نوعی غرب زدگی است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان