arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

لیست 104 صفحه ای دارایی های ترامپ

دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 104 صفحه گزارش دارایی های خود را به کمیسیون انتخابات آمریکا ارایه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 104 صفحه گزارش دارایی های خود را به کمیسیون انتخابات آمریکا ارایه کرده است.

به گزارش انتخاب، کمپین انتخاباتی ترامپ با اعلام این خبر گفته است نامزد جمهوریخواه روز دوشنبه 104 صفحه لیست کامل اموال و دارای یهای خود را به کمیسیون انتخابات ارایه کرده است.

ترامپ در این لیست بلند بالا اموال و دارایی های خود را 10 میلیارد دلار گزارش کرده و درآمد خود در سال 2015 را 557 میلیون دلار اعلام کرده است.

ترامپ درآمد سال 2014 خود را 362 میلیارد دلار اعلام کرده بود.

این نامزد جنجالی در بیانیه خود که دیروز منتشر شد ضمن اعلام ارایه به موقع گزارش اموال و دارایی های خود به کمیسیون انتخابات به " برنی سندرز " یکی از دو نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تاخته و استمهال او از کمیسیون انتخابات آمریکا برای ارایه لیست اموال و دارایی هایش را به سخره گرفته است.

ترامپ در بیانیه خود گفته است: " من لیست اموال و دارایی های خود را ارایه کردم و افتخار می کنم این لیست بلند بالا ترین لیست یک نامزد انتخاباتی در طول تاریخ مبارزات انتخاباتی آمریکاست."

او با کنایه به سندرز افزوده است:" علی رغم اینکه می توانستم وقت بیشتری برای ارایه لیست دارایی هایم درخواست کنم اما به موقع لیست اموال خودم را ارایه کردم که 104 صفحه است. این در حالی است که برنی سندرز برای اعلام لیست کوتاه اموال خود از کمیسیون انتخابات وقت بیشتری خواسته است. این فرق دیگری است بین یک "بیزنس من " و سیاستمداران پرحرف و بی عملی که دست آنها خیلی وقت است برای مردم آمریکا باز شده است."

با این حال ترامپ هنوز گزارش مالیاتی خود را منتشر نکرده است. این گزارش جزییات بسیار بیشتری از گزارش اموال و دارایی ها را درون خود دارد و نامزدهای انتخاباتی گزارش مالیاتی خود را نیز همچون گزارش اموال و دارایی های خود به کمیسیون انتخابات ارایه می کنند.

بهانه تراپ برای عدم انتشار گزارش مالیاتی اش عدم بررسی آن از سوی مراجع دولتی است. بنا به اعلام کمپین انتخاباتی ترامپ مشاوران حقوقی این نامزد جمهوریخواه گفته اند تا پیش از بررسی اسناد مالیاتی اش از سوی مراجع دولتی در انتشار این اسناد دست نگه دارد.

اما منتقدان ترامپ می گویند دلیل اصلی عدم انتشار اسناد مالیاتی او ، نه این مساله بلکه روشن شدن بلوف زدن او در مورد میزان اموال و دارایی هایش است. به گفته منتقدان با توجه به اینکه این نامزد جمهوریخواه در اعلام میزان اموال و دارایی هایش بلوف و اغراق می کند، انتشار اسناد مالیاتی او نشان دهنده این واقعیت خواهد بود که اموال او همان طور که ادعا کرده بیش از 10 میلیارد دلار نیست.

برخی دیگر از منتقدان نیز معتقدند دلیل تعلل او در انتشار گزارش مالیاتی اش  فاش نکردن برخی از جنبه های پنهان کسب و کارش است.

بر اساس اعلام کمپین انتخاباتی ترامپ ، او تا اینجای کار و در جریان رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری امریک بیش از 36 میلیون دلار از اموال و دارایی های شخصی خود را برای مخارج کمپین انتخاباتی خود هزینه کرده است.

دیدار با رهبر کره شمالی

در خبری دیگر این نامزد جنجالی انتخابات دیروز در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز اعلام کرده است در صورت  پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مایل و حاضر است با "کیم جونگ اون " رهبر کره شمالی به منظور خاتمه دادن به برنامه هسته ای این کشور به صورت مستقیم گفت و گو کند.

او گفته است می تواند رهبر کره شمالی را در گفت و گوی مستقیم متقاعد به کنار گذاشتن برنامه هسته ای کند.

ترامپ همچنین گفته است او به چین فشار بیشتری وارد خواهد کرد چون به گفته او ایالات متحده آمریکا بر چین تفوق اقتصادی دارد. به گفته ترامپ چینی ها می توانند با یک تلفن رهبران کره شمالی را متقاعد به ترک رفتارهای خصمانه و کنار گذاشتن برنامه هسته ای کنند.

ترامپ پیشتر نیز در اظهارنظری در این باره گفته بود آمریکا نباید هزینه بحران در شبه جزیره کره را بپردازد و باید کره جنوبی و ژاپن برای موازنه با کره شمالی مسلح به سلاح هسته ای شوند.

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیروز در واکنش به مصاحبه ترامپ با رویترز اعلام کرد این نامزد انتخاباتی از اصول سیاست خارجی آمریکا هیچ چیز نمی داند.
نظرات بینندگان