arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

سردارجزایری:باید مجددا به مسئله سربازوسربازی دقت شود/متاسفانه امروز جامعه به سرباز خود افتخارنمی‌کند

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر حفظ عزت و جایگاه سربازی در جامعه، خاطرنشان کرد: اگر سرباز در جبهه‌ها افتخارآفرینی می‌کند، در پادگان‌ها، شهرها و روستاها نیز باید به آنها افتخار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر حفظ عزت و جایگاه سربازی در جامعه، خاطرنشان کرد: اگر سرباز در جبهه‌ها افتخارآفرینی می‌کند، در پادگان‌ها، شهرها و روستاها نیز باید به آنها افتخار شود.

به گزارش انتخاب،  سردار مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در هشتمین جشنواره جوان سرباز درباره جایگاه سرباز در جامعه اظهار کرد: امروز جشنواره جوان سرباز مراحل تکامل و بلوغ خود را طی می‌کند و به مرحله‌ای رسیده که نباید نسبت به آن از منظر تبلیغی و رسانه‌ای نگاه کرد، بلکه فرصتی است که مجددا به مساله مهم سرباز و سربازی در کشور و در میان نهادهای مربوطه دقت شود.

وی خاطر نشان‌کرد: باید برای ارتقاء جایگاه سرباز در کشور اقدامات مناسبی انجام داد؛ چرا که سرباز یکی از عناصر مهم قدرت در جمهوری اسلامی است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه همه دست‌اندرکاران کشوری و لشکری به ویژه نیروهای مسلح باید در توجه به سرباز اهتمام بیشتری نشان دهند، گفت: سربازان جوانان برومند، دلسوز، فهیم، تحصیل‌کرده و متخصصی هستند که باید قدر آنها را دانست.

جزایری در ادامه با تاکید بر لزوم بازنگری نسبت به جشنواره جوان سرباز، خاطرنشان کرد: در جامعه درباره سرباز و خدمت سربازی مجموعه رسوبات فکری مبتنی بر پیشینه تاریخی وجود دارد که باید تلاش کنیم این تفکرات را تغییر دهیم چرا که سرباز عنصری مهم در تامین قدرت دفاعی کشور است و در دوران دفاع مقدس نیز وجود سربازان و لزوم خدمت سربازی برای کشور محرز شده است. باید تلاش کنیم که این پیشینه تاریخی نسبت به سربازی در کشور اصلاح گردد.

وی حفظ طراوت و عزت سرباز را از جمله موضوعات حائز اهمیت در کشور دانست و گفت: باید همه دستگاه‌ها به ویژه نیروهای مسلح در این باره صرفا به بیان یکسری شعار اکتفا نکنند و زمینه‌های عملی حفظ عزت سربازان را فراهم نمایند زیرا همانطور که مقام معظم رهبری نیز در این باره فرمودند در پاره‌ای از موارد در زمینه حفظ عزت سرباز با مشکلاتی هستیم.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح نیاز به بهره‌برداری دو طرفه سربازان و دستگاه‌هایی که سربازگیری می‌کنند را از جمله موضوعاتی دانست که باید به آن توجه شود.

جزایری با تاکید بر اینکه باید در جامعه قدر سرباز و خدمت سربازی شناخته شود، اظهار کرد: جامعه باید به سرباز خود افتخار کند این در حالی است که امروز متاسفانه اینگونه نیست و با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که هر کجا که سرباز و رزمنده وارد می‌شود مسیر برای او هموار شود، گفت: اگر سربازان در جبهه‌ها افتخارآفرینی می‌کنند در پادگان‌ها، شهرها و روستاها نیز باید به آنها افتخار شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان