arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

کی روش:رئیس فدراسیون فوتبال موافق جدایی من نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه در گفت و گو های خود با رئیس فدراسیون به این نتیجه رسیده که مهدی تاج موافق استعفا و توافق دو طرفه برای جدایی وی نیست،گفت: کسب نتیجه با توجه به توافق های دوطرفه کارمان را برای رسیدن به اهداف آسان تر خواهد کرد.
 
به گزارش انتخاب، کارلوس کی روش امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در محل آکادمی ملی فوتبال،افزود: 13 فوریه استعفای خود را ارائه کردم تا از ابتدای ماه می دیگر در تیم ملی ایران حضور نداشته باشم اما پس از آن، 9 آوریل در جلسه ای با هیات رییسه فدراسیون همه دغدغه ها و مشکلات مختلف را مطرح کردم.

کی روش با اشاره به برگزاری جلسه در آغاز فعالیت مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون خاطر نشان کرد: در این جلسات به دو نتیجه رسیدیم؛ یکی اینکه تاج به هیچ وجه موافق استعفا و توافق دو طرفه برای جدایی من نیست و سپس به این توافق رسیدیم که جام جهانی 2018 روسیه برای ایران از سال 2018 نیست بلکه از سال 2016 است و از همین امسال شروع می شود، با این برداشت واحد جام جهانی برای ایران از یک ماه دیگر شروع خواهد شد و به خاطر اینکه به این توافق واحد رسیدیم کسب نتیجه و رسیدن به اهدافمان آسان تر خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، تصریح کرد: توافق من با رئیس فدراسیون به این منزله است که حس فوریت باید حتما جاری باشد تا موفقیت تیم ملی را تضمین کنیم و به جام جهانی برسیم زیرا در پنج ماه آینده تیم ملی ایران پنج مسابقه خود را برگزار می کند.

وی ادامه داد: در این مدت با کسب 15 امتیاز دیدارهای خود را پشت گذاشتیم و در هشت ماه آینده 21 امتیاز و به این ترتیب در یک سال آینده تکلیف حضور یا حضور نیافتن تیم ملی ایران در جام جهانی مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم ملی بیان داشت: در گفت و گو با رئیس فدراسیون فوتبال همه به این نتیجه رسیدیم که تیم ملی اولویت برتر و نخست فوتبال ایران است و توقع کامل همه هواداران را از این برنامه داریم تا برای رسیدن به هدف همکاری خوب و روحیه بالایی داشته باشیم.

کی روش ادامه داد: تیم ملی نیاز دارد که همه در کنار هم باشند و احتیاج داریم همه کسانی که به دنبال موفقیت تیم ملی هستند دست به دست هم برای رسیدن به هدف پیش برویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به سئوالی درباره درگیری اش در مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) گفت: این سوال در حال حاضر اهمیتی ندارد بلکه آنچه مهم است تامین منابع کافی و امکانات لازم برای تیم ملی است.

کی روش ادامه داد: از این سوال استفاده می کنم و می گویم در چند ماه آینده باید مقابل کره جنوبی به میدا برویم که حمایت های مالی، هواداران زیاد در جهان و گذشته طولانی در حضور در جام جهانی دارد و شرکت های این کشور از حامیان اصلی دو جام جهانی آینده هستند اما هیچکدام از شرکت های ایرانی این جایگاه را ندارند.

وی ادامه داد: چین دیگر هم گروه ما در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه هم منابع مالی زیادی دارد به طوری که برای پیشبرد برنامه های تیم ملی این کشور 50 میلیون دلار در نظر گرفته شده و اگر این پول به تیم ملی ایران تعلق بگیرد جایزه ای بزرگ است.

سرمربی تیم ملی گفت: در چند سال آینده قرار است 50 هزار آکادمی فوتبال پایه در چین تاسیس می شود.

وی درخصوص تیم ملی قطر دیگر حریف ایران در راه جام جهانی نیز اظهار داشت: این کشور میزبان جام جهانی 2022 است و مشخص است که منابع کافی دارد.

کی روش ادامه داد: دیگر وقتی برای از دست دادن هیچ سرمایه ای نداریم زیرا منابع مالی ایران بسیار محدود است و هر شخصی در هر زمانی، هر مقدار از منابع مالی ایران را از بین ببرد کمکی به منافع ملی این کشور نکرده است و وظیفه دارم، کاری کنم منابع مالی لازم به سوی تیم ملی هدایت شود. همه باید در کنار هم باشیم و از یکدیگر حمایت کنیم زیرا یک مسئولیت بزرگ برای مقابله با غول های فوتبال آسیا داریم.

وی افزود: پس از قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اعلام کردم که دو تیم قطر و کره جنوبی مدعی تر از ما هستند و پس از آنها ازبکستان و چین هستند؛ به خصوص چین که به طور قطع برای جایگاه دوم گروه می جنگند و البته ایران هم با هوشمندی و حمایت هواداران تلاش خود را انجام خواهد داد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که آیا از عملی شدن قول های رئیس فدراسیون مطمئن است؟ گفت: اگر اطمینان نداشتم که قول های تاج عملی می شود الان در این نشست حضور نداشتم. به یاد دارم که چندین مرتبه در این کنفرانس ها گفته ام که الان دیگر وقت وعده ها نیست بلکه باید آستین را بالا زد و عمل کرد و هفته دیگر باید اردوی پیش از مسابقه با مقدونیه را برگزار کنیم ولی بازهم دچار این مشکل هستیم که برنامه تیم ملی که از مدت ها قبل تدوین شده بود با برنامه باشگاه ها در فینال جام حذفی تداخل دارد و نمی توانیم چند بازیکن خود را در اختیار داشته باشیم و این اتفاق قبل از جام جهانی 2014 برزیل هم رخ داد.

وی در عین حال بیان داشت: ولی اطمینان دارم با مدیریت مهدی تاج رئیس فدراسیون و اتحاد خانواده فوتبال دیگر نباید اشتباهی که از قبل داشتیم را تکرار کنیم و احتیاج به کمک همه داریم و درها به روی همه، چه آنهایی که با محبت می آیند و چه آنهایی که انتقاد می کنند، باز است.
سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه این نشست خبری درخصوص نتایج جلسات متعدد خود با رئیس فدراسیون،گفت: 67 ساعت جلسه برگزار کردیم و منطقی نیست اینگونه فکر کنیم که با وجود برگزاری این جلسات، تمام مشکلات را با یک قدم جادویی حل کنیم اما اکنون از مشکلات پیش رو اطلاع کامل داریم و تاج در تلاش برای پیدا کردن راه حل های کافی است.

وی ادامه داد: وقتی با مشکلاتی مواجه هستید دو گزینه بیشتر ندارید؛ یکی اینکه اگر مشکلات را حل نکنید مشکل بزرگتری خواهید داشت و دوم اینکه راه حلی برای مشکل بیابید و ما نیز پس از ساعت ها جلسه به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه حل را برای مشکلات تیم ملی پیدا کنیم.
کی روش گفت: رقبای ما در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه زمین های چمن به مراتب بهتری دارند که تا اینجا یک هیچ به نفع آنها، منابع منابع مالی بهتری دارند که می شود دو هیچ به نفع آنها و بازیکنان خارجی خوبی جذب فوتبال خود کرده اند، سه هیچ و از از نظر مربیگری هم با جذب مربیان خوب شرایط بهتری دارند که می شود چهار هیچ و در پایان پاداش های خود را به موقع می گیرند که پنچ هیچ به نفع آنها می شود اما در عین حال ایران بهترین آماده سازی را خواهد داشت و شش بر پنج پیروز می شویم و با حمایت پر شور هواداران و عملکرد خوب بازیکنان به نتیجه نهایی هشت بر پنج می رسیم.

وی یادآور شد: امسال دو اتفاق به عنوان دو الگوی خوب در فوتبال جهان رخ داد؛ لسترسیتی و استقلال خوزستان. به استقلال خوزستان و مربی این تیم تبریک می گویم زیرا با این مثال ها می توانیم فوتبال را زنده نگه داریم و هیچگاه نمی توانیم قهرمانی را بخریم زیرا قهرمانی قیمت ندارد و اگر اینگونه بود رئال مادرید و منچستر سیتی هر سال قهرمان می شدند پس می توانید با آماده سازی خوب قدم جادویی بردارید.

کی روش در پایان درخصوص اردوهای تیم ملی نیز گفت: بخش اول اردوی های تیم ملی در تهران برگزار می شود و پس از آن به مقدونیه می رویم، البته تاکنون نتوانسته ایم دیدار دوم تدارکاتی را هماهنگ کنیم و اگر مسابقه دوم قطعی نشود بازیکنان به تعطیلات می روند و ما هم برنامه های خود را برای جام جهانی زودتر شروع می کنیم و امروز هم فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اعلام می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان