arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

جزئیات راه‌اندازی «رادیو دیداری»/ استودیوهای جدید ساخته شد

معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما ضمن اعلام جزئیات راه‌اندازی «رادیو دیداری» گفت که رادیوهای برون‌مرزی صدا و سیما همه به سمت بهره‌مندی از رسانه‌های جدید حرکت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد اخگری معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما درباره راه‌اندازی «رادیو دیداری» در این معاونت که در حکم امروز خود به محمد مهدی طائب مدیركل پخش و بهره برداری صدای برون مرزی بدان تاکید شده است گفت: مدل رسانه‌ای امروز از سیستم‌های قبلی و سنتی متفاوت است و با توجه به شکل‌گیری فضاهای چند رسانه‌ای در دنیای امروز دیگر همه مخاطبان صرفا برنامه‌های رادیویی به شکل سنتی آن را گوش نمی‌کنند.

وی افزود: به دلیل همین مساله در معاونت‌های برون‌مرزی و معاونت فنی با بازتعریف رادیو در رسانه‌های نو،  ایده «رادیو دیداری» شکل گرفت. این رادیو در معاونت برون‌مرزی یک رادیو تعاملی است که صرفا بخشی از آن را فضای استودیو تشکیل می‌دهد. این رادیو قرار است در آینده کل زبان‌های زنده دنیا را پوشش دهد. برنامه‌های این رادیو اکنون در آدرس www.parstoday.com قابل دریافت است.

اخگری با اشاره به این نکته که تمام رادیوهای برون مرزی سازمان صدا و سیما در یک پایگاه تجمیع شده‌اند، گفت: این رادیوها یک محتوای چندرسانه‌‌ای تولید و بر بستر وب بارگذاری می‌کنند که در فضای شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌شود. برای این منظور نیاز بود که ما یک وب‌سایت درست با امکانات پیشرفته و همچنین شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم که این مراحل در حال تکمیل شدن است.

معاون برون‌ مرزی سازمان صدا و سیما با اشاره به این نکته که در راستای تولید محتوا در رادیوهای برون مرزی از تمامی فن‌آوری‌های جدید رسانه‌ای استفاده می‌شود، اظهار کرد: وقتی در تمام رسانه‌های جهان از فن‌آوری‌هایی مانند «اسکایپ» استفاده می‌شود، چرا ما از آنها بهره نبریم؟ اکنون اکثر شبکه‌های مهم رادیو و تلویزیونی با ساختن اپلیکیشن‌هایی توانسته‌اند از طریق تلفن‌ همراه نیز برنامه‌های خود را به مخاطبان برسانند و رسیدن به این مرحله برای سازمان صدا و سیما نیز ضروری است. بر این اساس ما نیز در راستای تولید محتوای «رادیو دیداری» از تمامی فن‌آوری‌های ارتباطی استفاده می‌کنیم.

اخگری همچنین به راه اندازی استودیوهای جدید برای تولید محتوای «رادیو دیداری» اشاره کرد و گفت: تولید محتوای «رادیو دیداری» نیاز به راه‌اندازی استودیوهای جدید و همچنین مشاغل جدید در معاونت برون‌ مرزی داشت که این مهم انجام شد. اکنون تمامی عوامل در رادیوهای برون‌مرزی سازمان صدا و سیما مشغول آموزش دیدن در راستای بهره‌مندی از فضاهای رسانه‌ای جدید هستند. اکنون دیگر می‌توانیم با افتخار بگوییم که معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما چیزی از پیشرفته‌ترین شبکه‌هایی رادیویی و تلویزیونی جهان کم ندارد.

اخگری با اشاره به این نکته که «رادیو دیداری» پس از مطالعات پژوهشی بسیار شکل گرفته است، گفت: «رادیو دیداری» به صورت ناگهانی و یا تقلید از نمونه‌های خارجی شکل نگرفته‌ بلکه ما مدت‌ها در زمینه بستر تئوریک این موضوع کار کرده‌ایم. به تازگی نیز آقای محمدمهدی طائب به سمت مدیركل پخش و بهره برداری صدای معاونت برون مرزی منصوب شده‌اند که قرار است برنامه گسترش این رادیو را پیگری کنند.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما در پایان گفت: لازم به یادآوری است که ضرورت شکل‌گیری این رادیو و استفاده از فضاهای چندرسانه‌ای از زمان شروع مدیریت آقای محمد سرافراز شکل گرفت که جا دارد از زحمات ایشان و توجه ویژه‌ای که به این مساله داشتند تشکر کنم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان