arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

جرم سیاسی بالاخره وارد قانون شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طرح جرم سیاسی و طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران در شورای نگهبان تایید شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی شوراي نگهبان،‌ این شورا طرح دوفوريتي الزام دولت به پيگيري جبران خسارات ناشي از اقدامات و جنايات آمريكا عليه ايران و اتباع ايراني را مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست.
 
بر این اساس،‌ طرح دوفوريتي الزام دولت به پيگيري جبران خسارات ناشي از اقدامات و جنايات آمريكا عليه ايران و اتباع ايراني مصوب جلسه مورخ بيست و هشتم ارديبهشت ماه يكهزار و سيصد و نود و پنج مجلس شوراي اسلامي در جلسه مورخ 1395/02/29 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
 
همچنین شوراي نگهبان طرح جرم سياسي را با توجه به اصلاحات انجام شده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست. طرح جرم سياسي كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ بيستم ارديبهشت ماه يكهزار و سيصد و نود و پنج به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است؛ در جلسه مورخ 1395/02/29 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.

نظرات بینندگان