arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

ابتکار:رئیس جمهور کره جنوبی بر گسترش همکاریها میان دو کشور تاکید جدی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت که رئیس جمهوری کره جنوبی تاکیدی جدی بر گسترش همکاریها میان ایران و کره جنوبی دارد و معتقد است تهران و سئول باید هر چه سریعتر دوران جدیدی از همکاریها را همراه با شکوفایی اقتصادی آغاز کنند.
 
 
به گزارش انتخاب، «معصومه ابتکار» که عصر چهارشنبه (به وقت محلی) با رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کرد، بعد از این ملاقات اظهار داشت: خانم «پارک» در سخنان خود اظهار داشتند که ایران و کره جنوبی می توانند در حوزه های متنوعی با یکدیگر همکاری داشته باشند و او علاقمند است این همکاریهای هر چه سریعتر وارد مرحله عملیاتی شود.

وی گفت که سفر «پارک» به تهران همراه با خاطرات خوش برای او بوده و او در این دیدار بارها به این موضوع و ملاقات خود با مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و حضور در جمع صمیمی ایرانیان اشاره داشته است.

ابتکار یادآور شد: خانم «پارک» همچنین به درختی که به مناسبت سفر وی در پارک پردیسان تهران توسط سفیر این کشور چند ساعت قبل از ورود او کاشته شد اشاره کرد و از آن به عنوان «درخت صلح و دوستی» و استمرار دهنده رشد و روابط دوجانبه میان دو کشور نام برد.

معاون رئیس جمهوری یادآورشد: به اعتقاد رئیس جمهوری کره جنوبی، تهران وسئول باید هر چه سریعتر فصل نوین همکاریهای خود را به بهترین شکل ممکن آغاز کنند و وی ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه های امضاء شده در جریان سفرش به ایران باید هر چه سریعتر اجرایی شود چرا که اجرای این تفاهم نامه‌ها می تواند زمینه های تقویت همکاری بین دو کشور را بیش از پیش فراهم سازد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنن یادآورشد که او و رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین علاقمندی خود را بر استفاده از تجارب دو کشور در بخش محیط زیست نیز اعلام کرده اند و قرار شده تا بخش خصوصی مجرب دو کشور در این زمینه وارد عمل شود.

او اظهار داشت: در این ملاقات بر این موضوع تاکید شد که علاوه بر همکاری دولتها، بخش های خصوصی دو کشور نیز بتوانند در این همکاریها مشارکت داشته و حضور آنان با سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مشترک فراهم شود.

ابتکار تصریح کرد که علاوه بر گسترش همکاریها در حوزه های مختلف؛ حوزه محیط زیست نیز یکی از زمینه های مهمی است که می تواند مکمل این روابط و همکاری باشد و طرف های کره ای نیز بارها علاقمندی خود را در این خصوص اعلام کرده اند.

وی دراین رابطه به تفاهمنامه زیست محیطی امضا شده شب گذشته میان خود و «یون سیونگ کیو» وزیر محیط زیست کره جنوبی اشاره کرد و گفت: این توافقنامه که بر تقویت و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در عرصه محافظت از محیط زیست تاکید دارد از جانب خانم «پارک» نیز به نیکی یاد شد و او ابراز امیدواری کرده است که دو کشور بتوانند در همه زمینه ها همکاریهای خود را توسعه دهند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از صنایع فعال در حوزه محیط زیست کره جنوبی اشاره کردوگفت که در این سفر موفق شده از چند مرکز مهم محیط زیستی شهر سئول نیز بازدید و از نزدیک با چگونگی فعالیت آنها آشنا شود.

وی در این رابطه به بازدید از مرکز مدیریت پسماند و مرکز مدیریت زیست محیطی و تحقیقاتی وزارت محیط زیست کره جنوبی اشاره کرد که از نزدیک با شیوه و چگونگی فعالیت آنها و پروژهایی که در زمینه های مختلف بویژه در زمینه آلودگی هوا انجام می دهند، آشنا شده است.

گفتنی است، معصومه ابتکار که دوشنبه شب و به منظور شرکت در هفتمین کنفرانس بین المللی «رهبران - آسیا 2016» وارد سئول پایتخت کره جنوبی شده بود، امشب این کشور را ترک می کند.

در این نشست دو روزه که امروز به کار خود پایان داد و شعار آن «فردای آسیا و نوآوری» انتخاب شده بود، نمایندگان بیش از 20 کشور حضور داشتند.

همچنین روز گذشته با برگزاری مراسمی، دکترای افتخاری دانشگاه مطالعات خارجی «هانکوک» کره جنوبی به «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشورمان اعطا شد.

دیدار با نمایندگان شرکت ها، صاحبان صنایع و کمپانی های بزرگ کره ای فعال در حوزه محیط زیست، از دیگر برنامه های رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشورمان در سفر به کره جنوبی بود.

او همچنین یکی از سخنرانان اصلی اجلاس هفتم رهبران آسیا بود که سخنان را با محوریت تمرکز بر نوآوری و مسیرهای ابداعی برای توسعه پایدار و صلح مطرح کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان