arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

روسیه و اندونزی توافقنامه همکاری های فنی - نظامی امضا کردند

رئیس جمهوری اندونزی گفت: اندونزی سالانه حدود 480 میلیون دلار روغن پالم به روسیه صادر می کند و صادرات این کالا کاهش یافته که به نفع جاکارتا نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسای جمهوری روسیه و اندونزی در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه دیدار و گفت و گو کردند و در حضور آنها توافقنامه همکاری های فنی - نظامی میان دو کشور امضا شد.

به گزارش انتخاب، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد : دیدار «ولادیمیر پوتین» و «جوکو ویدودو» روسای جمهوری روسیه و اندونزی عصر چهارشنبه در اقامتگاه «بوچاروف روچی» رییس جمهوری روسیه در شهر سوچی برگزار شد.

درجریان این دیدار روسای جمهوری روسیه و اندونزی در خصوص طیف وسیعی از همکاری های دو کشور در عرصه های مهمی همچون دفاعی و نظامی ، اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری گفت و گو و مذاکره کردند.

پوتین و ویدودو همچنین درمورد اوضاع منطقه آسیا و اقیانوس آرام و همکاری های اقتصادی و بازرگانی روسیه و کشورهای این منطقه و دورنمای توسعه آن گفت و گو کردند.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری ها درعرصه های اقتصادی و صنعتی و گسترش مبادلات بازرگانی تاکید کردند.

روسای جمهوری روسیه و اندونزی ضرورت توسعه همکاری های نظامی و دفاعی و مبارزه با تروریسم و نیز مبادله اطلاعات تجسسی بین دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

رئیس جمهوری اندونزی درپایان این دیدار درجمع خبرنگاران گفت که در جریان مذاکرات با رئیس جمهوری روسیه توافق کردیم که در همکاری های فنی - نظامی میان روسیه و اندونزی، مسکو فناوری های ساخت برخی تسلیحات را در اختیار کشور ما (اندونزی) قرار می دهد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم افزایش همکاری های اقتصادی و بازرگانی اندونزی و روسیه خواستار افزایش صادرات روغن پالم به این کشور به عنوان کالای اصلی صادراتی اندونزی شد.

رئیس جمهوری اندونزی گفت: اندونزی سالانه حدود 480 میلیون دلار روغن پالم به روسیه صادر می کند و صادرات این کالا کاهش یافته که به نفع جاکارتا نیست.

رئیس جمهوری روسیه نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه روابط روسیه و اندونزی از گسترش همکاری ها با این کشور استقبال کرد .

برخی رسانه ها از جمله روزنامه اینترنتی روسی گازتا رو به نقل از رئیس جمهوری روسیه نوشتند که مسکو علاقه مند به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در اقتصاد منطقه بالی اندونزی است.

درجریان دیدار روسای جمهوری روسیه و اندونزی بسته ای از اسناد همکاری ازجمله توافقنامه های دولتی در عرصه های فنی- نظامی و سرمایه گذاری به امضای دو طرف رسید.

اندونزی از شرکای روسیه در عرصه فنی- نظامی است و در سال های اخیر مقادیری تسلیحات پیشرفته ازجمله بمب افکن های سوخو-30 به این کشور صادر شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان