arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

تحلیل جنجالی مشاور رئیس جمهور در مورد انتخابات مشهد

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در گفت وگوی تفصیلی با اندیشه پویا به طرح موضوعات مختلفی در خصوص عملکرد دولت یازدهم پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در گفت وگوی تفصیلی با اندیشه پویا به طرح موضوعات مختلفی در خصوص عملکرد دولت یازدهم پرداخت.

به گزارش انتخاب، آشنا در بخشی از این مصاحبه به تحلیل نتیجه انتخابات در مشهد پرداخت و گفت: مشهد نمونه خوبی است که برای جریان انتخابات کشور مطالعه اش کنیم. در مشهد اتفاق نامتعارفی نیفتاده است. نظرسنجی هایی هم در مشهد وجود دارد که نشان می دهد مسیر چگونه بوده است. اما فقط اشاره می کنم که حدود ۴۸ میلیارد تومان در حاشیه شهر مشهد در یکی – دو سال گذشته هزینه شده و بین چهار تا شش میلیارد تومان هم در آن حاشیه به صورت نقدی هزینه شده است.

این هزینه قطعا بی‌اثر و بی‌نتیجه نبوده است تا آن جایی که به استانداری خراسان مربوط می شود از انتخابات مشهد و از شمارش آرا دفاع می شود.حسام الدین آشنا در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص حادثه تعرض به سفارت عربستان گفت: در سال گذشته اتفاقی افتاد. عده ای بی محابا به طرف سفارت عربستان سعودی هجوم بردند. این پرونده توسط مقامات و مراجع ذی صلاح رسیدگی شد. در این رسیدگی ها مقصر معلوم شد؛ قاصر، آمر و مأمور همه معلوم شدند و مشخص شد که کی به کی و چی به چی است. خلاصه این که تکلیف معلوم شد. مشخص شد که عده ای کوتاهی کردند و آن کوتاهی برای کشور بسیار گران تمام شد؛ در حالی که موظف شده بودند و به آن ها ابلاغ شده بود که باید اقدامات دیگری را انجام دهند. برای برکناری این افراد تصمیم گرفته شد و تصمیم به برکناری آن ها به وقتش اعمال خواهد شد.
واکنش دو نماینده مشهد در مجلس به اظهارات آشنا
در همین حال حجت الاسلام و المسلمین نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های حسام الدین آشنا در تحلیل رأی مردم مشهد در انتخابات اخیر به خبرگزاری دانشجو گفت: خوب بود آقای آشنا قبل از این صحبت‌ها از آقایان برنامه و بودجه بپرسد آیا وعده‌های دروغینی که به عنوان لایحه بودجه برای حاشیه شهر مشهد قرار دادند، پولی دراختیار گذاشتند یا خیر. وی تأکید کرد: مردم در حاشیه شهر مشهد می‌بینند که علی‌رغم اینکه در بودجه 94 حدود 61 میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد قرار داده شد ریالی از آن در شهر مشهد هزینه نشد و اتفاقی که در حاشیه شهر مشهد می‌افتد بر اساس ساماندهی‌های نهادهای مردمی است. وی با اشاره به فهم سیاسی مردم شهر مشهد بیان داشت: مردم حاشیه شهر مشهد می‌فهمند که چه کسانی کار سیاسی می‌کنند و چه کسانی کار دلسوزانه انجام می‌دهند و این حرف آقای آشنا توهینی به مردم مشهد و فهم بلندشان است.

 مردم اشخاصی که مورد نظرشان بود وارد مجلس کردند و قطعا از این سخنان گذشت نخواهند کرد.وی با ابراز امیدواری از پاسخ قاطع مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: این توهین از سوی کسانی که اکنون بر کرسی ریاست جمهوری نشسته‌اند و دائما با فحاشی و توهین می‌خواهند مردم انقلابی ایران را تحقیر کنند، بی‌پاسخ نخواهد ماند و ان‌شاءا... مردم پاسخ مناسب را در پای صندوق‌های رای می‌دهند. مطمئن هستم که در این دور تجربه جدید ریاست جمهوری 4 ساله را در کشور شاهد خواهیم بود.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده فعلی و منتخب مجلس دهم در حوزه انتخابیه مشهد نیز در واکنش به ادعای حسام الدین آشنا مبنی بر خرج هزینه ‌های گزاف در حاشیه شهر مشهد برای رای آوردن افراد خاص، گفت: این حرف اگر ثابت نشود مجرمانه است. ایشان باید سند ارائه کنند که این 48 میلیاردی که گفته‌اند را چه کسانی و به چه صورتی خرج کرده‌اند؟ آقای آشنا از این حرف‌های عجیب و غریب زیاد می‌زنند. می‌توان این طور قضاوت کرد «کافر همه را به کیش خود پندارد»، در واقع افراد هر رفتاری که خودشان انجام می‌دهند را به دیگران نسبت می‌دهند و شاید این صحبت‌ها از این کلام نشات گرفته باشد.
نظرات بینندگان