arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

احتمال سرنگونی بالگرد ترکیه توسط کُردها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش ترکیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که یک فروند بالگرد نظامی که هفته گذشته در جریان درگیری سقوط کرده است، احتمالا توسط شبه نظامیان کرد و با استفاده از یک موشک زمین به هوا ساقط شده است.
 
به گزارش انتخاب، بر اثر سقوط یک فروند بالگرد نظامی ارتش ترکیه که هفته گذشته به وقوع پیوست، هشت سرباز و دو خلبان کشته شدند.
 
اگر سرنگونی بالگرد ارتش ترکیه توسط شبه نظامیان پ ک ک تایید شود، این نخستین بار در سال های اخیر خواهد بود که شبه نظامیان کرد از این تسلیحات استفاده کرده اند.
 
ارتش ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که بالگرد بر اثر نقص فنی سقوط کرده است. این بالگرد در حال عملیات علیه شبه نظامیان پ ک ک در استان حکاری در نزدیکی مرز عراق بوده است.
 
در بیانیه ارتش ترکیه آمده است: جمع بندی که حاصل شده این است که یک فروند بالگرد احتمالا مورد اصابت قرار گرفته و توسط یک سلاح دفاعی که ظاهرا موشکی که از سطح زمین بوده، ساقط شده است.
 
با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.
 
این خونین ترین درگیری ها بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد از دهه 1990 میلادی به شمار می رود.در این مدت تعداد زیادی از نیروهای پ ک ک و ماموران امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده اند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان