arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

11میلیون جوان دم بخت در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور تعداد دختران و پسران درآستانه ازدواج کشور را 11 میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، سیف الله ابوترابی روز پنجشنبه به مناسب روز ملی جمعیت در همایش پویایی و بالندگی جمعیت جوان درسالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری گفت : سن برخی از این جوانان دختر و پسراز سن مفید ازدواج فراتر رفت.

وی میانگین سن ازدواج را در پسران 28 سال و در دختران 23.8 سال اعلام کرد و افزود : این آمار براساس مناطق جغرافیایی و سطح زندگی اقتصادی در کشور متفاوت است به طوری که در کلانشهرها سن ازدواج پسران 31.7 و دختران 27.2 سال رسید.

وی اضافه کرد : همچنین در پایتخت نیز سن ازدواج در شمال شهر برای پسران 32.4 و دختران 29 سال ثبت شده است.

افزایش 5.4 درصدی ازدواج در سال 94

مشاورسازمان ثبت و احوال کشور گفت که آمارازدواج کشوربرای سال گذشته در مقایسه با سال 93 حدود 5.4 درصد رشد داشت.

ابوترابی افزود : در سال گذشته طبق آمار 685هزار واقعه ازدواج به ثبت رسید که سن 86.3 درصد از پسران بین 19 تا 34 سال وسن 88.3 درصد از دختران بین 13 تا 31 سال بود.

افزایش موالید درمناطق مرزی کشور

مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور گفت که براساس آمار موالید در مناطق مرزی 1.5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که نرخ موالید در این مناطق به 3.7 درصد رسید.
ابوترابی میانگین نرخ رشد موالید کشور را در سال گذشته 2.3 درصد اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال 93 نرخ موالید کشور حدود 1.9 درصد با کاهش روبرو شد.

به گفته وی درسال گذشته یک میلیون و 580 هزار نوزاد متولد شدند که 10 هزار نوزاد متولد سال 94 مربوط به زوج های ایرانی مقیم خارج کشور هستند.

وی از طلاق به عنوان یکی از پارامترهای چالش برانگیز برای کاهش نرخ موالید در سطح کشور اعلام کرده است.

براساس آخرین آمار ثبت احوال کشور که روز گذشته منتشر شد، جمعیت ایران 80 میلیونی شد که سه میلیون و 200 هزار نفر از این جمعیت در مازندران سکونت دارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان