arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

وزیر کشور: بازشماری آراء شهر تبریز هنوز تمام نشده/نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: بازشماری آراء شهر تبریز هنوز تمام نشده است؛ البته بازشماری تنها مربوط به تبریز نبوده بلکه شهرهای دیگری را هم بازشماری کرده‌ایم.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست خبری در استانداری لرستان، با اشاره به پیچیدگی مقوله قاچاق در کشور اظهار داشت: قاچاق کالا با سوء استفاده از برخی قوانین و مجاری قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه قاچاق کالا و ارز 30 درصد توفیق داشته‌ایم که البته این توفیق بیشتر به مربوط به قاچاق سوخت است، افزود: در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت سال گذشته گام‌های خوبی برداشته شده ‌که امسال نیز این روند ادامه خواهد یافت.

وزیر کشور در خصوص بدهی‌های دولت ‌گفت: این بدهی‌ها شامل بدهی‌های انباشته شده‌اند که از دولت‌های گذشته تاکنون به جا مانده اند و مربوط به بانک‌ها، پیمانکاران و دستگاه‌هاست.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: برای پرداخت این بدهی‌ها باید بتوانیم در حوزه تولید سرمایه‌گذاری داشته باشیم و منابع مناسبی را از طرق مختلف برای این امر در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: پرداخت بدهی‌ها نباید آثار منفی در اقتصاد کشور داشته باشد. در دولت قبلی برخی‌ها با استفاده از تجدید دارایی‌ها به دنبال تسویه این بدهی‌ها بوده‌اند ولی این امر با مخالفت روبه‌رو شد.

وزیر کشور با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی باید موجب رونق تولید شود، گفت: در حوزه این زیرساخت‌ها قطعا در این دولت جهش داشته‌ایم؛ البته برخی از مناطق به دلیل برنامه‌ریزی‌های غلط از پیش از انقلاب آسیب های جدی دیده‌اند که مشکلات آنها با روال معمول حل نمی شود.

رحمانی‌فضلی بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی نباید به دولت تکیه کنیم. در حال حاضر درآمد حاصل از تولید و صادرات نفت ما با این رقمی که 2 میلیون در روز صادرات انجام می‌دهیم رقمی حدود 35 تا 36 میلیارد دلار است که اصلا رقمی نیست و حتی نمی‌توانیم حقوق افراد را هم با آن پرداخت کنیم و با این حال باید به دنبال جذب منابع جدید باشیم.

وی در خصوص بازشماری آراء شهر تبریز نیز بیان کرد: بازشماری آراء شهر تبریز هنوز تمام نشده است؛ البته بازشماری تنها مربوط به تبریز نبوده بلکه شهرهای دیگری را هم بازشماری کرده‌ایم که در مرحله اول مشکلی نداشته‌ایم و در بازشماری مرحله دوم هم مشکلی نداریم و در هر حال شورای نگهبان برای ما فصل‌الخطاب است
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان