arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

آمریکا تحریمهایی علیه شاخه های داعش در یمن، لیبی و عربستان اعمال کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور شاخه های گروه داعش در لیبی، یمن و عربستان را به فهرست جهانی گروههای تروریستی اضافه و تحریم هایی علیه آنها اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک ، وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که گروه داعش در لیبی طبق بخش 219 قانون مهاجرت و تابعیت (INA) ، به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی مشخص شد. 

وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد این سه گروه در نوامبر 2014 و زمانی به عنوان شاخه های داعش ظهور پیدا کردند که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش اعلام کرد که بیعت تروریست ها را در لیبی ، یمن و عربستان پذیرفته است. 

آمریکا اعلام کرده که با این اقدام هر گونه دارایی که این گروهها ممکن است در آمریکا داشته باشند توقیف و همچنین حمایت از آنها ممنوع می شود. واشنگتن مدعی است این اقدام با هدف اختلال در کار شبکه های حمایتی و کمک مالی به القاعده ، جبهه النصره ، القاعده در شبه جزیره عربی و داعش انجام شده است. 

آدام زوبین معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم گفت: تحریم هایی علیه افرادی که انتقال پول و سلاح به این گروهها را تسهیل می کنند اعمال می شود. 

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا ، واشنگتن تا کنون در مجموع هشت گروه وابسته به داعش از جمله بوکوحرام و داعش قفقاز شمالی را تحریم کرده است. 

به گزارش ایرنا ، اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه گروههای مرتبط با داعش در حالی است که در صحنه عمل، با سیاست های کج دار و مریز و حمایت های پیدا و پنهان آمریکا ، داعش توانسته در عراق و سوریه به حیات خود ادامه دهد. در همین حال تهدید داعش به بهانه ای برای فرافکنی تروریسم و خشونت بومی جوامع غربی و دمیدن در تنور اسلام هراسی تبدیل شده است. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان