arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کارشناس آمریکایی؛

عربستان قصد اخاذی از آمریکا را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از آن که لایحه امکان شکایت از عربستان سعودی در سنای آمریکا تصویب شد، دولت عربستان تهدید به خارج کردن بیش از 750 میلیارد دلار دارایی خود از آمریکا کرد.

به گفته "اندروز مالونی" (Andrew Maloney) وکیل آمریکایی، این اقدام عربستان چیزی جز اطلاع از جرم و اعتراف ضمنی این کشور نیست.

روز سه شنبه سنای آمریکا به اتفاق آراء لایحه ای را تصویب کرد که به خانواده قربانیان حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر اجازه می دهد از عربستان سعودی به دلیل هر گونه نقش احتمالی در این حادثه شکایت کنند. البته برای قانون شدن این لایحه، مجلس نمایندگان آمریکا نیز باید آن را تصویب کنند.

طبق قانون مبارزه با حامیان تروریسم آمریکا، کشورهایی که در عملیات تروریستی در خاک آمریکا دست داشته باشند، امنیت دیپلماتیک خود را از دست داده و این امکان پیدا می شود که مورد پیگرد قرار گیرند.

اندرو مالونی، وکیل شرکت "کریندلر و کریندلر" (Kreindler & Kreindler) که مسوول پیگیری پرونده شکایت بازماندگان و خانواده قربانیان عملیات یازدهم سپتامبر است، در گفتگو با رادیو اسپوتنیک گفت: تصویب این لایحه با اکثریت آراء در مجلس سنا، این پیام را به قربانیان داد که می توانند پیگیر حق و حقوق خود باشند.

وی ضمن اعلام این که مخالفت با چنین لایحه ای از سوی مجلس نمایندگان دشوار است، افزود: اگر با این لایحه مخالفت شود، در واقع با حق بازماندگان حادثه یازدهم سپتامبر برای پیگیری حقوق قانونی شان مخالفت شده است.

این وکیل آمریکایی اعلام کرد که لایحه مذکور، کسی را متهم نکرده و فقط به بازماندگان این حق را داده است که همانند پرونده های سنتی، تحقیقات لازم در مورد شکواییه آنان صورت پذیرد. در نتیجه این که عربستان تهدید کرده است که در صورت تصویب لایحه در مجلس نمایندگان هر کاری را برای ضربه زدن به اقتصاد آمریکا انجام می دهد، یک اخاذی است.

به گزارش جام نیوز، شایان ذکر است که 15 نفر از 19 هواپیماربای حملات تروریستی یازدهم سپتامبر، تبعه عربستان سعوید بودند و این در حالی است که عربستان همیشه اتهامات علیه خود را رد کرده است.
نظرات بینندگان