arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۹۴۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سی ان ان:

آیا برنی سندرز، وزیر خارجه کلینتون خواهد شد؟

سی ان ان در گزارشی به رقابت های باراک اوباما و هیلاری کلینتون در ۲۰۰۸ اشاره می کند و می گوید در آن زمان اوباما در تماسی تلفنی با کلینتون از او خواست وزیر امور خارجه اش باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از کارشناسان می گویند در صورت پیروزی هیلاری کلینتون، امکان دارد او هدایت سیاست خارجی دولت خود را به برنی سندرز واگذار کند یا به تیمی از گروه وابسته به او روی آورد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، سی ان ان در گزارشی به رقابت های باراک اوباما و هیلاری کلینتون در ۲۰۰۸ اشاره می کند و می گوید در آن زمان اوباما در تماسی تلفنی با کلینتون از او خواست وزیر امور خارجه اش باشد.

کلینتون، در حالی که سرگرم رقابت با اوباما بود، پیشنهاد را رد کرد، اما پس از آن که واقعیت را پذیرفت و رقیبش را تائید کرد، از طرفدارانش خواست در حمایت از اوباما به او ملحق شوند. هضم این پیشنهاد برای کسانی که تصمیم داشتند به هیلاری رای بدهند دشوار بود.

اما آنها به گفت و گو ادامه دادند. وقتی در دسامبر آن سال به توافق نهایی رسیدند و دست دادند، دموکرات ها در سراسر کشور نفسی راحت کشیدند، و عبارت "تیم رقیبان" در گزارش های خبری تلویزیون ها ظاهر شد.

حالا، کلینتون، خود را مدافع دولتی که در آن به عنوان وزیر خارجه خدمت کرد نشان می دهد، و اخیرا در جمعی در دیترویت گفت "ما نمی توانیم اجازه دهیم میراث باراک اوباما به دست دونالد ترامپ بیافتد." او همچنین وفاداری سندرز به حزب و دستاوردهای اوباما را زیر سئوال برد.

اما حالا پرسش این است که آیا امکان چنین اتحادی بین کلینتون و سندرز وجود دارد؟ظاهرا که اینگونه است: کلینتون پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی در مریلند، پنسیلوانیا، کنتیکت و دلاور گفت "شما خواه از من حمایت کنید یا از سندرز، مواردی که ما را متحد می سازد از آنچه جدا می کند، بیشتر است."

 از آن زمان کلینتون، هرچند ایندیانا و ویرجینیای غربی را از دست داد، سعی کرده است طرفداران سندرز را آرام کند و می گوید او باید به کارزار انتخاباتی تا هر زمانی می خواهد ادامه دهد.

در گزارش سی ان ان به نقل از بیل ریچاردسون فرماندار سابق نیو مکزیکو گفته می شود "برای این که دموکرات ها پشت کلینتون متحد شوند، مهم است عناصر برنامه سندرز در برنامه حزب ادغام شوند."

 ریچاردسون، که به عنوان وزیر انرژی در دولت بیل کلینتون خدمت کرد و رئیس کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ۲۰۰۴ بود، گفت دموکرات ها باید در حمایت از افزایش حداقل دستمزد و کوشش های دیگر برای مقابله با مساله نابرابری در آمد که موجب خشم دموکرات ها و جمهوریخواهان در رای گیری های مقدماتی شد، متحد شوند. اما تاکید کرد برای این که چنین کاری ممکن شود، مهم است سندرز هرچه زودتر در مقام حمایت از کلینتون برآید، از لفاظی بکاهد و بر شیوه های واقع گرایانه تری تمرکز کند.

با این حال، به نظر نمی رسد سندرز آماده باشد دست از مبارزه بردارد، و بر قصد خود به کوشش برای پیروزی در انتخابات مقدماتی فیلادلفیا تاکید می گذارد.

یک تحلیلگر می گوید اگر کلینتون ببرد، تمام کوشش خود را برای جلب جنبشی که  سندرز هدایت کرده است بکار خواهد برد.

یک امکان دیگر این است که کلینتون فقط سیاستمدارانی را که با نگرش های سندرز موافق هستند، جدای از سندرز، وارد میدان کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
2
5
هیچوقت !
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
2
5
تیتر زرد و غیر حرفه ای تان موچب شرمساری است از کجای متن چنین تیتری انتخاب کرده اید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
2
8
دموکرات خواهی هیلاری با دموکرات خواهی سندرز بخصوص در حوزه امور خارجه 150 درجه تفاوت دارد یکی لقبش ملکه تحریم هاست و دیگری پادشاه صلح طلبی.
محسن مروج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
1
7
مقاله سی ان ان حکایت از بیم حامیان دموکراتها در رسانه سی ان ان از پیروزی سندرز در ایالت فیلا دل فیا و یا پیروزی ضعیف هیلاری در آن ایالت بوده و همچنین علت و هدف از نگارش مطالب منتشره از سوی سی ان ان تحریک حامیان اصلی برنی سندرز به حمایت از هیلاری و نهایتا آگاهی از اینکه بخش اعظم کادر رهبری تیم برنی سندرز از نخبگان برنامه ساز تشکیل شده و اینکه برنامه های ارائه شده توسط تیم برنی سندرز اقشار متوسط و طبقات پائین تر اجتماع را شامل شده و در نتیجه گروه هیلاری در صورت موفقیت در استفاده از تیم سندرز نه تنها بازی را در جبهه دموکرات بطور کامل ( آن هم در صورت همراهی برنی سندرز) از آن خود خواهد ساخت بلکه رقیب را نیز بطور قابل توجهی شکست خواهد داد و حتی برنامه های انتخاباتی خود را تکمیل نموده در صورت اجرا (بعد از پیروری ) برد خود را در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری امریکا اتضمین وهموار خواهد نمود
اما با همه این اوصاف از دید راقم این نوشتار نه تنها تمام مظالب سی ان ان یک حرکت تبلیغاتی برای تضعیف وخالی نمودن پشت جبهه آقای برنی سندرز است بلکه نشان دهنده دو موضوع است یکی اینکه برنامه های تیم برنی سندرز کامل تر از برنامه های تیم کلینتون و موضوع دیگر اینکه اگر آقای سندرز به مبارزه انتخاباتی خود ادامه دهد و صحنه مبارزه انتخاباتی را ترک نکند نتیجه بازی به نفع وی تغییر خواهد نمود
محسن مروج
اس اس 4444
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
9
2
کلینتون رییس جمهور بعدی امریکا ست
محسن مروج فرشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
2
5
مقاله سی ان ان حکایت از بیم حامیان دموکراتها در رسانه سی ان ان از پیروزی سندرز در ایالت فیلا دلفیا یا پیروزی ضعیف هیلاری در آن ایالت داشته و همچنین علت و هدف از نگارش مطالب منتشره از سوی سی ان ان تحریک حامیان اصلی برنی سندرز به حمایت از هیلاری و نهایتا آگاهی از اینکه بخش اعظم کادر رهبری تیم برنی سندرز از نخبگان برنامه ساز تشکیل شده و اینکه برنامه های ارائه شده توسط تیم برنی سندرز اقشار متوسط و طبقات پائین تر اجتماع را شامل شده و در نتیجه گروه هیلاری در صورت موفقیت در به خدمت گرفتن از تیم سندرز نه تنها بازی را در جبهه داخلی به نفع خود مختومه خواهند کرد ( البته در صورت همراهی برنی سندرز) بلکه رقیب را نیز بطور قابل توجهی شکست خواهند داد و حتی برنامه های انتخاباتی خود را تکمیل نموده در صورت اجرا (بعد از پیروری ) برد خود را در دوره 4 ساله دوم ریاست جمهوری تضمین و هموار خواهد ساخت
اما با همه این اوصاف از دید راقم این نوشتار نه تنها تمام مطالب سی ان ان یک حرکت تبلیغاتی برای تضعیف و خالی نمودن پشت جبهه آقای برنی سندرز است بلکه نشان دهنده این موضوع می تواند باشد که از دید نویسنده و یا درخواست کننده مقاله سی ان ان برنامه اقتصادی واجتماعی رقیب درون گروهی هیلاری کامل تر از برنامه هیلاری بوده بطوریکه تیم وی می خواهند برنامه کلینتون را بدون هیج هزینه ای با بکار گیری از بخشی از تیم سندرز تعدیل وتکمیل نمایند بنابراین اگر آقای سندرز وتیم وی کماکان شیوه خود را حفظ نموده و از صحنه مبارزه انتخاباتی با هیلاری غافل نشوند و به مبارزه انتخاباتی خود ادامه دهند نتیجه بازی به نفع سندرز تغییر خواهد نمود
محسن مروج فرشی
نظرات بینندگان