arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

ونزوئلا برای مقابله با تهدیدها تمرینات نظامی انجام می دهد

دولت ونزوئلا اعلام کرد روزهای جمعه و شنبه به انجام تمرینات نظامی در کشور با مشارکت همه بخش های نظامی و مردم در مقابل تهدید ها ومداخله نظامی ، خواهد پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا چندین روز پیش و پس از انتقاد از یک کمپین علیه دولت که به دنبال ایجاد شرایط برای یک مداخله نظامی می‌ باشد افزون بر پرواز یک هواپیمای آمریکایی با مکانیسم جاسوسی در خاک ونزوئلا ، پیش خبر این تمرینات نظامی را داده بود .

به گزارش انتخاب، در این رابطه ، «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا روز پنجشنبه درخواست کرد که ملت به این تمرین های نظامی که به عنوان 'استقلال 2016 ' توصیف شده ا‌ند ، بپیوندند .

پادرینو تصریح کرد که در این مانورها ، اعضای 7 منطقه دفاع همه جانبه ، 24 ناحیه دفاع همه جانبه و 99 بخش دفاع همه جانبه شرکت خواهند کرد و اضافه کرد که یک عامل اصلی‌ تمرینات نظامی ، شبه نظامیان خواهند بود .

وی خاطرنشان ساخت :اینها ، مانورهایی هستند که در ارتباط با تهدید ها‌، نه تنها در ونزوئلا بلکه در تمام جهان برای اجرای سیستم دفاعی کشور صورت گرفتند . مادورو ، فرمانده کل قوا دستور العمل هایی‌ را برای انجام این تمرینات فرمان داده که در نقشه های فرماندهی استراتژیکی عملیاتی نیروهای مسلح برنامه ریزی شده است .

وزیر دفاع افزود که نیروهای مسلح نیاز به ادامه آموزش به دلیل وقایعی که در ماه های اخیر و به طور خاص آنچه که مربوط به فرمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا است اتفاق افتاده و در آن اوباما ، مردم صلح جو نظیر ونزوئلا را به عنوان یک تهدید فوق العاده برای امنیت آمریکا قلمداد کرد ، دارند .

پادرینو تصریح کرد :این امر ، نیروهای مسلح بولیواری را برای ادامه آموزش آمادگی عملیاتی در آماده باش قرار داده است .هدف این تهدید ها چیز دیگری جز شکستن انقلاب بولیواری ، شکستن انقلاب و شکستن اتحاد های استراتژیکی نیست .

وزیر ونزوئلایی همچنین گفت: تهدیدهای خارجی‌ قصد استقرار دوباره مدل نئولیبرال در ونزوئلا و در منطقه که آنها را دیدیم و تجربه کردیم را دارند .

وی خاطرنشان ساخت که تمرینات مذکور ، مانورهای بی‌ سابقه ای در کشور هستند که همه بخش های دفاع همه جانبه و مردم برای دفاع از کشور در آن شرکت می‌ کنند .

پادرینو گفت :تمرینات بسیار جالبی‌ خواهند بود .ما درخواست می‌ کنیم که مردم به نبرد مسلحانه نیروهای مسلح بولیواری و نبرد غیر مسلحانه بپیوندند .ونزوئلا از نظر استراتژیکی ، یک کشور دفاعی است اما برای حفظ استقلال و حاکمیت ملی‌ از تهاجمی بودن صرف نظر نمی‌ کنیم .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان