arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

آیت الله علم الهدی: اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک واقعیت اعتقادی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک شعار و یا تحلیل سیاسی نیست بلکه یک واقعیت اعتقادی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک شعار و یا تحلیل سیاسی نیست بلکه یک واقعیت اعتقادی است.

به گزارش انتخاب، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش فصلی ائمه جماعات مساجد شهر مشهد افزود: مساجد بنا به موقعیت­ های اجتماعی دچار تحول مخاطب می شوند که باید اصل مدیریتی نیز بر اساس آن تغییر کند زیرا روش مدیریتی قبلی در شرایط جدید پاسخگوی جامعه و به خصوص نسل جوان نخواهد بود.

وی ادامه داد: انقلاب یک جریان متوقف نیست بطوری که در خود انقلاب نیز تغییر و تحول مشاهده می شود و انقلابی که در سال 57 در ایران به حرکت درآمد امروز توسعه یافته است.
امام جمعه مشهد گفت: اگر در دفاع مقدس از مرزهای کشور دفاع شد امروز مرزهای تقابل با استکبار به دریای مدیترانه و کویر عراق و شام رسیده است.

وی افزود: امروز به فاصله 20 متری مرز اسرائیل و لبنان تصویر مقام معظم رهبری به سوی رژیم صهیونیستی نصب شده و صلابت اسلام را به رخ به صهیونیست ها می کشند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: انقلاب اسلامی رو به توسعه است و هر روز بیشتر می شود و در عرصه توسعه و رشد انقلاب به حدی رسیده که دشمن از جلوگیری رشد و بالندگی آن ناتوان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین گفت: تقارن نیمه شعبان امسال با سالروز آزادسازی خرمشهر یک نماد عظیم از انتظار فرج است که نزدیکی پیروزی و فتح جهانی اسلام را بشارت می دهد.

وی افزود: نمادهای روشنی از توجهات پروردگار به این نظام در هشت سال دفاع مقدس مشاهده شد که آزادسازی خرمشهر از همه روشنتر بود.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: نماد تقارن نیمه شعبان با سالروز آزادی خرمشهر بیانگر این امر است که خداوند از حجت خود در برابر تمام لشکر کفر حمایت می کند و از سوی دیگر مردم نیز در سوم خرداد دلدادگی خود را به حضرت ولیعصر(عج) نشان دادند.

وی گفت:این تقارن حامل یک پیام است که لازمه توجه به آن انقلابی سازی همه جریانها از قبیل روحانی، حوزه، دانشگاه، مسجد و در نهایت اسلام است.

امام جمعه مشهد افزود:هرچه انقلاب بیشتر گسترش یابد عمده جهان بیشتر آماده حضور امام زمان(عج) می شوند و هر چه بستر انقلاب در قالب عیش و نوش و زندگی آرام برای جامعه بیشتر منقبض شود امام زمان(عج) ظهور نخواهند کرد.

وی گفت: در چنین شرایطی فعالیت در مسجد به اندازه ای که فقط چراغ مسجد روشن باشد کفاف نمی کند و نمی تواند مسجد انقلابی ایجاد کند.

آیت الله علم الهدی افزود: اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک شعار و یا تحلیل سیاسی نیست بلکه یک واقعیت اعتقادی است که قرنها انسانهای حقیقت طلب به دنبال آن بودند و امروز این بستر فراهم شده تا مساجد سنگرهای امام زمان(عج) باشند.

وی ادامه داد: برای انقلابی سازی باید تمام جلسات مذهبی که در محله وجود دارد از قبیل جلسات دعا و قرآن، هیاتهای مذهبی و مانند آن جذب مسجد شوند و محوریت مسجد در محله تقویت گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تا مسجدها پایگاه فعالیت های مردم نشود نمی توان مسجد انقلابی داشت.

وی افزود:پس از جذب گروههای مختلف محله به مسجد باید آگاه سازی سیاسی صورت گرفته و امام زمان(عج) محور فعالیت ها قرار بگیرد.

*میزان
نظرات بینندگان