arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دستپختی ها در جمع خبرنگاران:

سامسونگ بخاطر تولید محصولاتش در ایران اسپانسر دستپخت شد

کارگردان مسابقه اشپزی دستپخت بیان کرد که این مسابقه قرار است در آینده در حوزه بین المللی بیشتر فعالیت کند و برندگان مسابقه در مدارس اشپزی بین المللی دوره ببینند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی برنامه «دستپخت»، روز گذشته ۳۰ اردیبهشت ماه نشست این مسابقه آشپزی با حضور عوامل آن و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.
از جمله افراد حاضر در این نشسست می توان به وحید حسینی کارگردان، شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده، امیرحسین طالبی مدیر تولید و مجری طرح، فرانسوا حسین داور اهل فرانسه، سامان گلریز، کامران سروش، الهه سلامی و معین معینی دیگر داوران این مسابقه آشپزی، مجید بهره مند مجری و همچنین سایر عوامل برنامه اشاره کرد.
در ابتدای این نشست وحید حسینی به چگونگی شکل گیری مسابقه "دستپخت" اشاره کرد و گفت: "دسپخت" براساس ایده ای از شاهرخ امیرمعزی شکل گرفت؛ مسابقه ای که بعد از یک سال به عنوان یک دانشگاه آشپزی محسوب می شود از آن یاد می شود.
وی افزود: این مسابقه با سال گذشته تفاوت هایی دارد، امسال ۹ شرکت کننده در مدت ۱۰ روز با هم رقابت می کنند و و هر چند روز یک نفر حذف می شود، در روز دهم نیز تها یک نفر فینالیست باقی می ماند.
حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عنوان بین المللی برنامه توضیح داد: در این مسابقه غذاهای محلی نقاط مختلف ایران و غذاهای سنتی ملل مختلف مثل مکزیک، کشورهای عربی، ایتالیا، فرانسه و... آموزش داده می شود و باید بین غذاهای سنتی این کشورها و غذاهای فرنگی فرق گذاشت.
کارگردان برنامه «دستپخت» در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه به شرکت کننده ها استرس وارد می کند، خاطرنشان ساخت: در این مسابقه هم داوران ما و هم خود ما جدی و صریح هستیم. در شبکه های اجتماعی به خود من هم می گویند که  به شرکت کننده ها استرس وارد می کنم ولی اینطور نیست و من با آنها دوست می شوم. از آنجایی که حدود ۹۹ درصد این شرکت کننده ها تا کنون جلوی دوربین نرفته اند من ارتباط صمیمانه برقرار می کنم تا جلوی دوربین راحت باشند.
وی اضافه کرد: شما کدام مسابقه را سراغ دارید که مخاطبان آن را مثل یک سریال دنبال کنند ولی در "دستپخت" این اتفاق رخ می دهد. به هر حال اضراب و استرس شرکت کننده هم باید به نوعی به مخاطب انتقال داده شود و شاید اگر این استرس انها را دیده نشود مخاطب منتظر دیدن قسمت های بعدی نماند.
حسینی با بیان اینکه هدف از عبارت بین المللی در اسم برنامه این است که مسابقه بین المللی شود، اظهار کرد: ما با مدارس و موسسه های بین المللی آشپزی در مراوده هستیم و قرار بر این است که اگر مسابقه ای داشتند داوران ما حضور پیدا کنند و یا برندگان مسابقه ما در مدارسشان دوره ببینند و و شرکت کننده ها و داوران آنها در مسابقه ما حضور داشته باشند. برای این کار ابتدا لازم بود که این مدارس ما را بپذیرند و حالا بعد از ۱۰۰ قسمت از مسابقه این اتفاق رخ داده است.
شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده برنامه نیز در واکنش به اینکه چرا برندهای خارجی حامی یک برنامه ایرانی هستند، توضیح داد: ساخت برنامه هایی چون "دستپخت" بسیار پر هزینه است و ما به دنبال این بودیم که برنامه را آنقدر حرفه ای طراحی و تولید کنیم که یک شرکت قوی هزینه های آن را تامین کند. سامسونگ یک شرکت خارجی نیست. این شرکت در ایران فعالیت دارد و نیروهای ایرانی در ان مشغول به کار هستند. "دنون سحر" برند دیگری است که حامی برنامه ماست که آن هم محصولات ایرانی تولید می کند و این درست نیست که گفته شود برنامه ای با فرمول ها، دکور و شکل و شمایل ایرانی از برندهای خارجی کمک می گیرد.
وی در ادامه گفت: استارت اولیه "دستپخت" دی ماه سال ۹۳ زده شد و سامان گلریز از ایده پردازان اصلی برنامه بود و ما خواستیم نگرش مردم را نسبت به آشپزی تغییر دهیم.
امیرمعزی به تولید برنامه اشاره کرد و یاداور شد: یک تیم تحقیق هفت نفره تشکیل شد که اطلاعات غذای ملل و غذاهای ایرانی را در گوشه و کنار کشور جمع آوری کرد و غذاهایی انتخاب شدند که رو به فراموشی بود.
این تهیه کننده برنامه های تلویزیونی توضیح داد: دکور "دستپخت" با ابعد تقریبی 700 متر مربع در چهار فضای مختلف براسا نیاز برنامه توسط گروه طراحان دکور به سرپرستی لیلا بصیرت پور در مدت زمان 6 ماه طراحی و اجرا شد. حدود دو ماه طراحی دکور و حدود چهار ماه ساخت آن به طول انجامید.
سپس امیرحسین طالبی مدیر تولید و مجری طرح برنامه با اشاره به موارد فنی اظهار داشت: 6 دوربین همزمان برنامه را ضبط می کنند و این پروداکشن کار را سنگین می کند.
وی که تهیه کنندگی آثار طنز را هم بر عهده داشته است، بیان کرد: این کار با همه آثار طنز فرق می کند و تولید پر هزینه و سختی دارد. ما در هر روز 8 ساعت راش داریم که 50 دقیقه از آن را پخش می کنیم.














نظرات بینندگان