arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

تجمع دانش‌آموزان فرزانگان مقابل آموزش و پرورش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تعدادی از دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدرسه فرزانگان تهران در اعتراض به قطع ورودی مدرسه "فرزانگان 1 " در پایه دهم در سال تحصیلی جدید در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، یکی از دانش آموزان فارغ التحصیل این مدرسه در توضیح علت حضور در مقابل ساختمان آموزش و پرورش گفت: علت این اعتراض تصمیمات ناگهانی است که برای این مدرسه اتخاذ شده است و هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد.

وی افزود: پیش از عید امسال اعلام شد که فرزانگان 1 تهران به علت مازاد جمعیت ورودی جدید نخواهد داشت. پس از آن گفته شد که ورودی‌های جدید و فارغ التحصیلان مدرسه راهنمایی فرزانگان 1 به فرزانگان 6 منتقل خواهند شد، این در حالی است که مدرسه فرزانگان 6 امکانات و فضای تحصیلی مناسبی ندارد. از سوی دیگر شنیده می‌شود که تعدادی از کادر این مدرسه اخراج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، یکی از والدین حاضر در این تجمع نیز با بیان اینکه پس از اینکه فرزانگان 1 مستقیما زیر نظر آموزش و پرورش رفت معضلات ما بیشتر شد گفت: با توجه به محدودیت‌های 8 ساله آموزش و پرورش در این مدارس با عملکرد نامناسب، تیشه به ریشه مدارس فرزانگان می‌زنند.

وی ادامه داد: وقتی که فرزانگان 1 امسال ورودی ندارد به معنای آن است که برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ای نخواهد داشت و احتمال تعطیلی و انحلال آن وجود دارد.

نماینده اولیای تجمع کننده اظهار کرد: مدرسه فرزانگان 1، 40 سال قدمت دارد و دانش آموزان آن افتخارات بسیاری رقم زدند. متاسفانه نظارت نامناسب آموزش و پرورش در این مدارس افت کیفیت آموزشی را رقم زده است.
نظرات بینندگان