arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

کواکبیان: قصد تکرار مجلس ششم را نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مشهد گفت: ما قصد تکرار مجلس ششم را نداریم و به دنبال افراط گرایی نیستیم بلکه درصدد تشکیل یک مجلس عقلانی، معتدل و در چارچوب نظام هستیم تا بتوانیم به صورت دموکراتیک و منطقی به مردم خدمت کنیم.
 
به گزارش انتخاب، مصطفی کواکبیان عصر امروز در همایشی به مناسبت سالروز دوم خرداد که در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دولت اصلاحات زمانی روی کار آمد که تمامی ارکان قدرت طرز تفکر متفاوتی داشتند و باور به چنین تحولی نداشتتد، اما دولت اصلاحات با 20 میلیون آرا انتخاب شد که چنین آمار مشارکتی تا قبل از آن بی‌سابقه بود.
 
وی درباره دستاوردهای اصلی دوره اصلاحات افزود: در این دوره مردم به آینده انقلاب و نظام امیدوار شدند و به این باور رسیدند که ‌در پرتوی دولت اصلاحات به آرمان‌های اولیه انقلاب دست یافته و در دنیا سرافرازانه زندگی کرد.
 
منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: دولت اصلاحات یکی از موفق‌ترین دولت‌ها در عرصه اقتصاد بود و در تمامی ابعاد شاخص‌های اقتصادی نظیر مهار تورم و نقدینگی، رشد سرمایه‌گذاری، رشد تولید ملی و درآمد سرانه در بهترین وضعیت قرار داشتیم به‌ عنوان مثال در پایان دوران سازندگی نرخ دلار 400 تومان بود و در پایان دوره اصلاحات نرخ دلار با رشد کمتر از دو برابری 750 تومان شد که در مقایسه با دوره‌های قبل و بعد از خود کمترین میزان کاهش ارزش ریال و افزایش نرخ دلار را داشت.
 
کواکبیان گفت: در حال حاضر فساد در برخی ادارات ساختاری و سیستماتیک شده و در این راستا رسالت مجلس دهم این است که پیش از آن که پرونده فساد اداری به دستگاه قضایی رود آن را افشا کند.
 
نماینده مجلس دهم درباره عملکرد دولت اصلاحات در حوزه سیاست داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: دولت اصلاحات در عرصه سیاست خارجی و داخلی آرامش را در کشور ایجاد و علاوه بر گسترش روابط دیپلماتیک در عرصه بین‌الملل، در داخل کشور نیز شاهد گسترش فضای باز سیاسی و رشد احزاب، اجتماعات، تشکل‌ها و مراکز مردم نهاد در دانشگاه‌ها و سطح جامعه بودیم.
 
کواکبیان تصریح کرد: قطعاً دولت اصلاحات نیز ضعف‌هایی داشته است، برخی کارهای افراطی و تمامیت‌‌خواهی‌های بعضی از احزاب نتیجه خوبی نداشت و می‌توانست انجام نشود اما به طور کلی من معتقدم نقاط قوت دولت اصلاحات از نقاط ضعف آن بیشتر بوده است‌.
 
وی درباره نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار انتخابات مجلس در تهران به دور دوم کشیده نشد و این تجربه نشان می‌دهد که مردم حزبی و جریانی فکر می‌کنند و ما در کشور می‌توانیم سیستم انتخابات حزبی را دنبال کنیم.
 
نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: این نتایج نشان می‌دهد که پرچم اصلاحات همچنان در چارچوب قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی در بدنه اجتماع پایگاه بسیار قوی دارد.
 
وی با بیان اینکه براساس مستندات علمی میزان رشد آگاهی سیاسی هرچه از مرکز به سمت پیرامون حرکت می‌کنیم کاهش می‌یابد، تصریح کرد: این مسئله به معنای کمتر بودن شعور سیاسی مردم شهرستان‌ها نسبت به تهران نیست بلکه به طور کلی باید عوام فریبی از سطح جامعه رفع شود و در این راستا دانشجویان به عنوان پیش قراولان فکری مردم باید برای ارتقای آگاهی سیاسی جامعه فعالیت کنند.
 
کواکبیان با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های ضربتی با همکاری مجلس و دولت برای رفع فشار بیکاری گفت: ما قصد تکرار مجلس ششم را نداریم و به دنبال افراط‌گرایی نیستیم بلکه درصدد تشکیل یک مجلس عقلانی، معتدل و در چارچوب نظام هستیم تا بتوانیم به صورت دموکراتیک و منطقی به مردم خدمت کنیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان