arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

تد کروز برای انتخابات 2020 آمریکا آماده می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به باور کارشناسان، نمایندگان کروز در حال برنامه‌ریزی هستند تا موتور انتخابات را تا سال 2020 برای وی گرم نگه دارند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از لس‌آنجلس تایمز، "تد کروز" پس از کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد خود را برای انتخابات سنای آمریکا آماده می‌کند.
 
علی‌رغم کناره‌گیری کروز از انتخابات ریاست جمهوری، همکاران و مشاوران وی رقابت برای کاخ سفید را کاملاً رها نمی‌کنند. انتخابات 7 ژوئن در کالیفرنیا فرصتی است که آن‌ها به‌دقت بر میزان آرای جمهوری‌خواهان نظارت دارند.
 
 نتیجه نهایی این است که کروز بیش از 550 نفر را در کنوانسیون ملی کلیولند در ماه ژوئیه را همراه خواهد داشت؛ گروهی که کروز را در کسب عنوان رهبر ملی جنبش محافظه‌کار یاری می‌کند. این حرکت با حفاظت از پلت فرم‌های محافظه‌کاران حزب، زمینه را برای حضور کروز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 فراهم می‌کند.
 
ریک تایلر، دستیار سابق کروز درباره بازگشت وی به رقابت‌های انتخاباتی می‌گوید: نمایندگان کروز در حال برنامه‌ریزی هستند تا موتور انتخابات را تا سال 2020 برای وی گرم نگه‌دارند. این روندی معمول است برای نمایندگانی که از رقابت‌های انتخاباتی کناره گرفته‌اند تا بانفوذ در حزب در دور بعدی انتخابات باقدرتی مضاعف در رقابت‌ها شرکت کنند.
 
وی افزود: آنچه در این زمینه قابل‌توجه است، تعداد حامیان کروز در کلیولند است که به 566 نماینده می‌رسد.
 
شش روز پس از کناره‌گیری کروز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعضای کمیته انتخاباتی وی فهرست نمایندگان محافظه کار را به اعضای 53 حوزه ارسال کردند. با این روش امکان پیروزی وی جلب نظر آنها حتی در یک حوزه هم وجود دارد.
 
تداوم این روند پتانسیل کروز را برای شرکت در رقابت‌های انتخابات سال 2020 تقویت می‌کند. از سوی دیگر محافظه‌کاران از آرای محدود حزب بهره‌برداری می‌کنند و ترامپ که موفقیت خود را به آرای مستقل مدیون است، در برابر آرای محدود حزب با مشکل مواجه خواهد شد.
نظرات بینندگان