arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
حجت‌السلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفتگو با «انتخاب»؛

اگر آیت الله امینی کاندیدای ریاست خبرگان نشود، آیت الله امامی کاشانی برای هدایت جریان اعتدال می آید

بهترین فردی که در مجلس خبرگان حضور دارد هم از جهت استعداد، مدیریت و هم از نظر محبوبیتی که در بدنه جامعه دارد، آقای هاشمی است؛ ولی فضا را به گونه‌ای ساختند و درست کردند که شاید ایشان ریسک نکند و جلو نیاید که آن هم به خاطر رقابت‌های غیرمنصفانه سیاسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر آیت الله امینی کاندیدای ریاست خبرگان نشود، آیت الله امامی کاشانی برای هدایت جریان اعتدال می آیدحجت‌السلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی معتقد است که در صورت عدم کاندیداتوری آیات هاشمی و امینی، آیت الله امامی کاشانی کاندیدای ریاست خبرگان خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان، گفت: آقای هاشمی در تهران در راس لیست مردم قرار گرفت و بسیار رای آورد. اگر ایشان آنجا یک فرد عادی تلقی بشود و کسانی دیگر در راس جریان خبرگان رهبری قرار بگیرند این یک نوع توهین به رای مردم خواهد بود. 

وی افزود: به نظر من، بهترین فردی که در مجلس خبرگان حضور دارد هم از جهت استعداد، مدیریت و هم از نظر محبوبیتی که در بدنه جامعه دارد، آقای هاشمی است؛ ولی فضا را به گونه‌ای ساختند و درست کردند که شاید ایشان ریسک نکند و جلو نیاید که آن هم به خاطر رقابت‌های غیرمنصفانه  سیاسی است. 

این استاد حوزه و دانشگاه  تصریح کرد: به نظرمن، آیت الله هاشمی اصلا کاندیدای ریاست خبرگان نمی‌شود. آقای هاشمی هم در بدنه روحانیت سنتی نفوذ و طرفدار دارد و هم در مراجع قم. آنها، ایشان را به عنوان کسی که در کنار امام و در تاریخ انقلاب بوده قبولش دارند. آقای هاشمی، فردی است که ارزشهای ذاتی خودش را دارد و نمی توان به این سادگی حذفش کرد.

عضو مجمع محققین و مدرسین قم در پایان گفت: اگر آقای هاشمی و آقای امینی نیایند، فرد بعدی که میتواند تا اندازه ای جریان اعتدال را هدایت بکند آقای امامی‌کاشانی است.


نظرات بینندگان