arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۳۸۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

اهدای زودهنگام نخل طلای کن به فرهادی با 5 دقیقه تشویق ممتد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین نمایش فیلم «فروشنده» در جشنواره فیلم کن، با حدود پنج دقیقه تشویق ممتد تماشاگران همراه شد تا این استقبال کم‌سابقه در تاریخ این جشنواره را بتوان به عنوان اهدای زودهنگام نخل طلای کن به هفتمین فیلم اصغر فرهادی تعبیر کرد.

به گزارش انتخاب، اصغر فرهادی به همراه شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و بابک کریمی بازیگران فیلم تازه‌اش و البته گروهی از مهمانانش بامداد روز یکشنبه دوم خردادماه بر روی فرش قرمز جشنواره کن رفتند تا آخرین نمایش فیلم «فروشنده» در شصت و نهمین دوره این رویداد با حضور عوامل این فیلم صورت پذیرد.
 
«فروشنده» بسیار دیرهنگام به جشنواره کن رسیده بود و مدیران جشنواره در وقت اضافه به صورت استثناء با اثر فرهادی برخورد کردند و این فیلم را پذیرفتند؛ رویه‌ای که معمولاً در این جشنواره مشاهده نمی‌شود اما اهمیت حضور فرهادی و فیلمش در این دوره از جشنواره کن باعث شده بود مسئولان معتبرترین جشنواره فیلم جهان، انعطاف به خرج دهند.
 
در نمایش‌های پیشین «فروشنده» در جشنواره، نقدهایی درباره برخی جزئیات این فیلم‌ منتشر شده بود که حول و حوش کیفیت موسیقی و برخی جزئیات فنی اینچنینی است و همچنان قدرت داستان‌گویی فرهادی در این اثر شگفتی آفرین به شدت مورد توجه عموم قرار گرفت و اوج این توجه نیز بامداد امروز پس از پایان آخرین نمایش این فیلم رقم خورد.
 
پنج دقیقه تشویق ممتد و ایستاده تماشاگران، اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ شصت و نه ساله این جشنواره سینمایی است که بامداد امروز برای فرهادی رقم خورد و به زعم بسیاری از صاحب‌نظران، حکم اهدای زودهنگام نخل طلای کن به این کارگردان توانمند ایرانی داشت.
 
فرهادی پیش از این با «گذشته» در جشنواره کن حضور یافته بود اما فیلم پیشینش در این رویداد سینمایی موفق نبود و حال در شرایطی که گروهی از منتقدان فیلم «فروشنده» را قدرتمندتر از «گذشته» و پایین تر از «جدایی نادر از سیمین» خوانده‌اند، به نظر می‌آید با اتفاقی که رقم خورد و همچنین خبرهایی که از شگفتی داوران این رویداد به گوش می‌رسد، فرهادی با نخل طلای کم به ایران باز خواهد گشت.
 
سینمای ایران در این دوره از جشنواره در بخش نگاه نو نیز فیلم «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی را داشت که شب گذشته -شنبه یک خرداد- برندگان این بخش اعلام شدند و این فیلم خوش ساخت نتوانست با وجود تحسین‌ها، جایزه‌ای را به نام خود ثبت کند اما سطح تمجید از فیلم «فروشنده» قابل مقایسه با وارونگی نیست و کمتر نقدی را می‌توان یافت که به فیلم تازه فرهادی تاخته باشد.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
11
3
فیلمی که پولش رو فرانسه میده مشخصه دیگه چیه و چی می خواد بگه .... انتخاب بچاپ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
9
2
قبلا این نقش را کیارستمی بازی می کرد . اگر صد ساعت هم تشویق بشه م دانیم این یک کارنوال سیاسی است وهیچ ثمری نه برای فرهادی ونه برای سینمای ایران خواهد داشت
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
4
1
اسکار معتبر تر نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
2
6
درود بر اقای فرهادی و عوامل فیلم که افتخار سینمای ایران هستند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
9
2
نخل طلایی به قیمت سیاه نمایی و اغراق مشکلات. آفرین به آقای فرهادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
3
1
از روی تشویق میگین که جایزه برده؟
چرا انقدر سطح توقع رو بالا میبرید؟
نظرات بینندگان