arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

توضیح درباره علت جمع‌آوری داروی هپاتیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روابط عمومی شرکت داروسازی باختر بیوشیمی در نمابری درباره علت جمع آوری تعدادی از محصولات "سوفوسبوویر"- داروی بیماران مبتلا به هپاتیت- از بازار توضیحاتی را ارایه کرد.
 
به گزارش انتخاب، روابط عمومی شرکت داروسازی باختر بیوشیمی در نمابری آورده است:« به دنبال ابلاغ نامه شماره 665.2162 در تاریخ 17 فروردین ماه امسال اداره کل نظارت و ارزیابی دارو متضمن نامه شماره د.1000.83014 در تاریخ 18 اسفندماه 94 معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر مغایرت اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی محصول "قرص خط‌دار" با محتویات جعبه قرص "بدون خط" این شرکت اقدام به جمع آوری محصول به منظور تعویض جعبه‌های آن کرد و پس از تعویض بسته بندی آن محصولات در تاریخ 15 اردیبهشت ماه 95 جهت توزیع به شرکت‌های پخش طرف قرارداد تحویل شد که امید است با توزیع گسترده کمبودهای مقطعی یاد شده به سرعت مرتفع شود.
 
بنابر موارد مطروحه فوق جمع آوری محصول یاد شده مطلقا فاقد هرگونه مشکل کیفی بوده و جمع‌آوری آن صرفا به دلیل رفع مغایرت موارد درج شده بر بسته‌بندی محصول بوده است.
 
با توجه به ارتقای تکنولوژی تولید محصول یاد شده از یک سو و از سوی دیگر کاهش قیمت جهانی مواد موثره قرص سوفوسبوویر این شرکت اقدام به کاهش قیمت آن محصول و ارائه آن با قیمت 80 هزار ریال جهت هر عدد قرص کرده است که امید است این اقدام تا حدودی نگرانی‌های عارض شده ناشی از کمبود محصول را مرتفع کند.
 
همچنین این شرکت مراحل تولید قرص ترکیبی سوفوسبوویر + لدی پاسیوویر را که جهت برخی از ژنوتایپ‌های هپاتیت C‌ ضروری است را با موفقیت به اتمام رسانده و امیدوار است در ماه جاری محصول یاد شده را با قیمت 120 هزار ریال جهت هر قرص به بیماران مبتلا عرضه کند.
 
امید آنکه تلاش صادقانه این مجموعه که بیش از دو دهه تنها تولیدکننده داروهای مورد نیاز بیماران HIV، هپاتیت B و هپاتیت C بوده است، رضایتمندی هر چه بیشتر جامعه پزشکی و بیماران را به دنبال داشته باشد.»
 
 پیش از این دکتر سیدموید علویان، رییس شبکه هپاتیت ایران از برنامه‌ریزی‌های نامناسب در تامین داروی بیماران هپاتیت سی و همچنین نایاب شدن داروی سوفوسبوویر ابراز نگرانی کرده بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان