arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

آخرین نطق لاریجانی در مجلس نهم: امکانات یک نماینده از بخشدار هم کمتر است

علی لاریجانی در آخرین نطق خود در مجلس نهم اظهار کرد: قانون در جمهوری اسلامی مهمترین مساله است و حکم ناموس نظام را دارد و از همین روست که امام (ره) حکم تخطی از قانون را مفسده فی الارض دانسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی لاریجانی در آخرین نطق خود در مجلس نهم اظهار کرد: قانون در جمهوری اسلامی مهمترین مساله است و حکم ناموس نظام را دارد و از همین روست که امام (ره) حکم تخطی از قانون را مفسده فی الارض دانسته است.

به گزارش انتخاب، رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین نطق خود در مجلس نهم خاطر نشان کرد: مجلس نهم بزنگاهها و شرایط حساسی را تجربه و در آن نقش ایفا کرد. مذاکرات هسته‌ای بحران‌های منطقه‌ای، مشکلات اقتصادی، و بسیاری از مسائل دیگر در زمان مجلس نهم در حال وقوع بود و کشور و انقلاب نیز در این دوران حرکت تکاملی خود را طی می‌کرد و مجلس نیز یکی از ارکان این حرکت تکاملی بود.

وی افزود:‌ از ابتدای مشروطه تاکنون 33 مجلس را ایران تجربه کرده است که 9 دوره آن در ایام پس از انقلاب بوده است و پیش از انقلاب جز در مقاطعی از صدر مشروطه تا دوره‌ی ششم و از مجالس سیزدهم تا هفدهم مابقی مجالس در زمان دیکتاتوری پهلوی‌ها شکل ظاهری از یک مجلس داشت و رابطه‌ای با مردم و حقوق آنها نداشت.

لاریجانی ادامه داد: گرچه مجالس پیش از انقلاب در مقاطعی قوانین مهمی را به تصویب رساندند اما در چند مساله مشکل اساسی داشتند. یکی توجه به احکام اسلام و اصول متعالی دینی و دیگری منافع و عزت ملی و وادادگی مقابل بیگانگان همچنین عدم ارتباط موثر و مستمر با مردم و خواست آنها و عدم اتکا به رای مردم، در مجالسی پیش از انقلاب دیده می‌شد. اما پس از پیروزی انقلاب مجلس شرایط جدیدی را با تاکید جدی در جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی را شاهد بودیم و امام راحل در این موضوع ایستادگی کردند و تاکیدات فراوانی داشتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاکید امام (ره) در نقش مجلس و احترام به قانون گفت: این مجلس ماحصل خون شهدا، و ایثارگری‌هایی است و امام در تاکید به قوانین آن و عمل و احترام به آنها همواره ثابت قدم بودند و سخنان محکمی را در مقابل بنی صدر داشتند و رئیس قوه مجریه گستاخ در برابر قانون را مورد عتاب قرار می‌دادند؛ چرا که قانون رکن جدی و اساسی جمهوری اسلامی است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان