arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن رودخانه‌ها/ پیش‌بینی وزش باد شدید در ۵ استان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وزش باد نسبتا شدید برای استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان در بعدازظهر روز چهارشنبه (5 خرداد) خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز سه‌شنبه 4 خرداد، با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
 
او گفت: از اواخر روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه 5 خرداد، به تدریج با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در کل سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور رگبار باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج می‌شود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران بارش شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه به تدریج از اوایل روز پنجشنبه 6 خرداد، از کشور خارج می‌شود. روز سه‌شنبه نیز با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از جنوب غرب وغرب کشور مهیا خواهد بود.
 
به گفته وظیفه، شرق خلیج فارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. بعدازظهر روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید برای استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود و در برخی منطق جنوب و مرکز ایران باد وگرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
 
وزش باد شدید در تهران
 
او در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 5 خرداد کمی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد شدید، با احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 31 و 22 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 6 خرداد، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 32 و 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  
 
احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌ها
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه با تاکید بر بارندگی‌های پیش‌بینی شده در اطلاعیه این سازمان، شرایط مخاطره‌آمیز به سبب بارش قابل ملاحظه باران و وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در استان‌های واقع در حاشیه دریای خزر و شمال شرق کشور را پیش‌بینی کرد.
 
وظیفه با اشاره به اینکه از سه‌شنبه شب 4 خرداد، بتدریج رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و احتمال تگرگ در استان گیلان پیش‌بینی می‌شود، گفت: در روز چهارشنبه 5 خرداد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ در استان‌های مازندران و گلستان و از بعدازظهر در خراسان شمالی و از ابتدای شب در شمال خراسان رضوی وجود خواهد داشت. بنابراین با توجه به امکان وقوع سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها بویژه در مناطق کوهستانی و دره‌های پرشیب انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت در مناطق فوق توصیه می‌شود.
 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان