arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

خروج بی سروصدای «مشاور رسانه ای رئیس جمهور» از ایران/ «صادق» سفیر شد

درحالیکه پیشتر برخی منابع خبری از «احتمال حضور محمدرضا صادق در کرواسی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران» خبر داده بودند، به نظر می رسد این اتفاق در سکوت خبری به وقوع پیوسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خروج بی سروصدای «مشاور رسانه ای رئیس جمهور» از ایران/ «صادق» سفیر شددرحالیکه پیشتر برخی منابع خبری از «احتمال حضور محمدرضا صادق در کرواسی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران» خبر داده بودند، به نظر می رسد این اتفاق در سکوت خبری به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ رئیس جمهور کرواسی که اخیراً به ایران سفر کرده، در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی ، از سفیر شدن محمدرضا صادق در کرواسی خبر داد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به شناختش از کشور کرواسی و همچنین سفرش در قبل از انقلاب به این کشور با ماشین و نماز خواندن در مسجد زاگرب، در مورد سفیر جدید ایران در کرواسی گفت: آقای صادق از همکاران خیلی قدیمی ماست و هنوز هم مشاور من هستند. امیدواریم بتواند روابط را خیلی محکم کند.

رئیس جمهور کرواسی نیز در پاسخ می گوید: مطمئنم اینطور خواهد بود و آقای صادق که استوارنامه خود را تحویل دادند، حتماً در این زمینه موفق خواهند بود.

برای مشاهده این فیلم اینجا کلیک کنید

خروج بی سروصدای «مشاور رسانه ای رئیس جمهور» از ایران/ «صادق» سفیر شد

فراز و فرود «صادق»

صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور در ایام انتخابات ریاست جمهوری 92، مسئول ستاد رسانه ی آیت الله هاشمی نیز بود و پس از آن، به خواست رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ستاد روحانی پیوست.

او پس از انتخابات ریاست جمهوری، نقشی پررنگ در تشکیل دولت و فعالیت های رسانه ای و غیررسانه ای روحانی داشت، اما به نظر می رسید برخی حوادث و حضور چهره های غیرمرتبط و حتی زاویه دار با جریان اعتدال در دفتر رئیس جمهور و همچنین راس جریان رسانه ای دولت، باعث کمرنگ شدن وی و نهایتاً خروج بی سروصدای «صادق» از فعالیت های دولتی شد؛ تلاشی عجیب که توسط همان کسانی انجام شد که خود، به واسطه ی صادق به دولت راهیافته بودند.

با این حال، اطلاعات رسیده به خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که او همچنان نیز حضوری پررنگ در برخی حوزه های حساس دولت از جمله «کمیته تعیین مصادیق» داشته و توانسته، نقشی مهم در این کمیته داشته باشد، که شاید مهمترین آن، تلاش برای فیلتر نشدن تلگرام بوده است، اتفاقی که تا این لحظه نیز افتاده است.

نظرات بینندگان