arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

وزیر بهداشت ایران خواستار توجه جدی تر دنیا به قربانیان تروریسم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید حسن هاشمی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، در مجمع جهانی بهداشت خواستار توجه جدی تر جهان به موضوع قربانیان تروریسم در منطقه شد.

به گزارش انتخاب، دکتر هاشمی که در راس هیاتی برای شرکت در شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت به ژنو سوئیس سفر کرده است، امروز (سه شنبه) پس از سخنرانی در این نشست به خبرنگاران گفت: در ابتدای سخنرانی خود، خواستار توجه جدی تر دنیا در مورد قربانیان تروریسم در منطقه و کشورهایی مانند یمن، افغانستان، عراق و سوریه شدم. 

وزیر بهداشت با اشاره به مهم ترین محورهای سخنرانی خود در مجمع جهانی بهداشت در خصوص مواضع جمهوری اسلامی در قبال محورهای سلامت در سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، افزود: من تجربیات جمهوری اسلامی ایران را از طرح تحول و خدماتی، مانند بیمه شدن 11میلیون نفر از هموطنان، تا خدمات بهداشتی و درمانی و موفقیت های آموزشی و تغییر و تحولاتی که در حوزه آموزش پزشکی عمومی، گروه های داروسازی و دندانپزشکی در حال ایجاد است، به اطلاع همکاران خود رساندم. 

هاشمی با اشاره به حمایت سازمان بهداشت جهانی از طرح تحول سلامت پس از ارزیابی های این سازمان، گفت: گزارش اجرای این طرح به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه شد و از حمایت های سازمان بهداشت جهانی تقدیر کردم. امیدواریم که دسترسی آسان به خدمات پزشکی برای تمام ملل دنیا و از جمله مردم ساکن در نقاط محروم ایران فراهم شود. 

وزیر بهداشت از حضور مردم در حوزه سلامت به عنوان یکی از مهمترین و موثر عوامل در ارتقای سطح بهداشت عمومی یاد کرد و افزود: در راستای اهداف سازمان بهداشت جهانی، در وزارت بهداشت کشورمان، معاونت اجتماعی ایجاد شد تا به پیشبرد اهداف توسعه پایدار کمک کند. 

هاشمی همچنین در خصوص نشست وزرای بهداشت کشورهای جنبش عدم تعهد که به ریاست ایران انجام شد، اظهار کرد: در این نشست بیانیه ای شامل 36 بند تصویب شد و عمده آنها در مورد رفع موانع برای دسترسی مردم جهان به خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی در سطح بین الملل، حمایت از نظام های سلامت ضعیف در دنیا و پیشگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن سازمانی مهم مانند بهداشت جهانی بود زیرا 192 کشور جهان در این سازمان عضویت دارند. 

وزیر بهداشت با اشاره به رخ دادن دو اتفاق مهم در جریان نشست وزرای بهداشت کشورهای جنبش عدم تعهد، خاطرنشان کرد: دو کاندیدا از آفریقا و آسیا که عضو کشورهای جنبش عدم تعهد هستند و با سایر رقبای خود برای بدست آوردن کرسی ریاست سازمان بهداشت جهانی رقابت می کنند نیز در این نشست، به ایراد سخنرانی پرداختند. 

هاشمی در دومین روز از این کنفرانس به عنوان رئیس وزیران بهداشت جنبش عدم تعهد، ضمن شرکت در نشست عمومی، سخنرانی ملی خود را در مجمع جهانی بهداشت ایراد کرد و در طول امروز نیز در ملاقات های دوجانبه شرکت می کند. 

برگزاری شصت و نهمین دوره مجمع جهانی بهداشت تا هشتم خرداد در ژنو سوئیس ادامه خواهد داشت. در این اجلاس 6 روزه هیأت های 192 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی حضور دارند. 
وظایف اصلی مجمع جهانی بهداشت که نهاد عالی تصمیم گیرنده سازمان بهداشت جهانی محسوب می شود، سیاست گذاری، نظارت بر خط مشی مالی و بررسی و تائید بودجه پیشنهادی این سازمان است. 
 

  

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان