arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

ایوبی: فروشنده امکان اکران بدون هیچ اصلاحی را در ایران دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان سینمایی با تمجید از فیلم فروشنده گفت: این فیلم به نظر من بدون هیچ اصلاحی می‌تواند در ایران نمایش داده شود.

به گزارش انتخاب، حجت الله ایوبی که برای حضور در 69امین جشنواره فیلم کن به فرانسه سفر کرده بود شامگاه 4 خردادماه پس از بازگشت از این سفر درباره دستاوردهای سفر خود و اظهارنظرهایی که درباره فیلم جدید اصغر فرهادی مطرح می‌شود و نیز موفقیت این فیلم در جشنواره کن صحبت کرد.

او در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره این که آیا با توجه به اظهارات سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان اصلاحاتی در فیلم فروشنده برای اکران در ایران وجود داشته باشد گفت: من این فیلم را دیده ام و آن را بسیار دوست داشتم. البته این را بگویم که ما یک شورای معتبر با حضور چهره های سینمایی به نام شورای «پروانه نمایش» داریم که مرجع اصلی و معتبر برای نمایش یک فیلم یا انجام اصلاحات مورد نیاز آن است.

او ادامه داد: اگر من عضو این شورا بودم به نظرم این فیلم هیچ اصلاحی نیاز ندارد و تشکر می‌کنم از آقای فرهادی که همه آنچه را یک فیلمساز ایرانی برای ساخت فیلم در نظام جمهوری اسلامی ایران احتیاج است، از پر کردن فرم و دریافت مجوزهای لازم و در واقع همه آداب و اصول فیلمسازی در ایران را اجرا و رعایت کرده است.

ایوبی با بیان اینکه فروشنده یکی از کارهای درخشان اصغر فرهادی است افزود: او فیلمی ساخته که در ایران به نمایش درآید، این فیلم را شورای پروانه نمایش می‌بیند و مثل فیلم های دیگر مجوز می‌گیرد. حال یا با حداقل اصلاحات یا بدون اصلاحات می‌تواند اکران شود اما از نظر من این فیلم می‌تواند به نمایش دربیاید.

رئیس سازمان سینمایی که در فرودگاه امام خمینی (ره) پاسخگوی خبرنگاران بود درباره سرمایه‌گذاری یک شرکت قطری در فیلم فروشنده اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که دارم «ممنتو» یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم است اما سوال من این است که آیا ما در جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم تولید مشترک داشته باشیم یا خیر؟ تولید مشترک یعنی آوردن سرمایه های خارجی به کشور مثل آنچه در پروژه ارمنستان، چین و نیز فیلم رستاخیز اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: این که فردی یا بخشی از هر جایی در فیلمی مشارکت کند نمی‌دانم چه مشکلی دارد چون مگر ما نژادپرست و ضد عرب هستیم که با یک سرمایه‌گذار مثلاً هلندی یا اروپایی مشکل نداشته باشیم اما با یک سرمایه‌گذار عرب مشکل داشته باشیم، بنابراین نمی‌دانم چرا اصلاً این گونه سوال ها مطرح می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان